Kampania

Wzrost o 5137% wizyt w salonie, czyli jak perfekcyjnie zaplanować performance online do realnego sklepu

Klient: GEERS Dobry Słuch to firma, która od ponad 30 lat oferuje osobom cierpiącym na niedosłuch nowoczesne aparaty słuchowe i akcesoria do nich. Co roku wykonuje ponad 100 tysięcy bezpłatnych badań słuchu i już ponad 20 tysięcy klientów korzysta z ich rozwiązań.

Z GEERS współpracujemy od 2016 roku, a przez ostatnie lata prowadziliśmy dla niej kampanie Google Ads oraz kompleksowe działania SEO, które wpłynęło nie tylko na pozycjonowanie strony, ale też na efektywność kampanii promocyjnych.

Cele

  • wzrost liczby wyświetleń – 300%
  • wzrost liczby kliknięć – 150%
  • wzrost liczby wypełnienia formularzy – 130%
  • wzrost liczby odwiedzin w sklepie stacjonarnym – 200%
  • spadek kosztów (CPC i CPA) w kampanii Google – 20%

Grupa docelowa

Grupą docelową naszych działań są osoby cierpiące na niedosłuch, kobiety i mężczyźni, szczególnie powyżej 45 roku życia. Kampanie targetowaliśmy na całą Polskę, ponieważ GEERS posiada ponad 240 specjalistycznych sklepów na terenie całego kraju. 

Aby dotrzeć do tak szeroko określonej TG, zastosowaliśmy strategię omnichannel, w której świat realny przeplata się ze światem wirtualnym. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy umawiają się na wizyty przez stronę www oraz odwiedzają salony GEERS stacjonarnie.

Celem naszej strategii jest zapewnienie bezproblemowego doświadczenia zakupowego od pierwszego do ostatniego punktu styku, niezależnie od kanału, z którego korzysta klient. Ze względu na specyfikę grupy docelowej, którą w większości stanowią ludzie starsi, nie zawsze biegle posługujący się urządzeniami elektronicznymi, bardzo ważna była dla nas synergia działań online i offline.

W naszej strategii od początku współpracy z naszym Klientem postawiliśmy na koordynację działań SEM i SEO, co pozwoliło na holistyczne podejście do zwiększenia świadomości użytkowników na temat marki GEERS i ich oferty. Stała współpraca działów performance i SEO oraz bieżąca optymalizacja zarówno działań płatnych, jak i organicznych pozytywnie wpłynęła na wzrost liczby użytkowników docierających na stronę Klienta. To przyczyniło się do znacznego zwiększenia rozpoznawalności brandu, a co za tym idzie – wzrostu widoczności strony GEERS w wynikach wyszukiwania Google.

Nasze działania

Google Ads:

  • kampanie w sieci wyszukiwania (reklamy linków sponsorowanych: brandowe, generyczne, DSA),
  • kampanie w sieci reklamowej GDN (reklamy graficzne budujące świadomość marki GEERS wśród użytkowników oraz znajomość ich oferty – aparatów słuchowych, zasięgowe kampanie promujące testowanie aparatów słuchowych, działania remarketingowe),
  • kampanie Discovery (reklamy graficzne na YouTube, w Gmailu, na karcie Discovery, kierowane na dedykowanego landing page),
  • kampanie Performance Max (wcześniej kampanie lokalne z celem: wizyty w sklepie).

Wyzwania

Najważniejszym wyzwaniem była złożoność kampanii, jej różnorodność i konieczność dotarcia do klientów, którzy mogli skorzystać z wizyty w sklepie stacjonarnym na terenie całej Polski, a przede wszystkim:

  1. Bardzo rozbudowana struktura kampanii ze względu na ponad 240 lokalizacji salonów GEERS w całej Polsce. Naszym zadaniem było pokrycie frazami kluczowymi wszystkich miast, w których znajdują się salony stacjonarne, co wymagało od nas bieżącej analizy wyszukiwanych słów kluczowych przez użytkowników, dodawanie nowych fraz, usuwanie błędnych.
  2. Dywersyfikacja typów konwersji na stronie www (wizyty w sklepie, wypełnienie formularza na test słuchu online, formularza na umówienie wizyty, formularza kontaktowego, połączenie z reklam, kliknięcie w numer telefonu, pobranie kwartalnika, lokalizowanie salonu, wyznaczenie trasy do sklepu stacjonarnego). Tak duża liczba celów wymagała od nas ustalenie priorytetowych typów konwersji (wypełnienie formularza, a następnie wizyty w sklepie) i stałej optymalizacji kampanii pod te konwersje.

Dzięki precyzyjnej analizie słów kluczowych i właściwym ustaleniu priorytetów konwersyjności założonych celów, docieraliśmy do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą firmy GEERS w każdym z miast, w którym znajdują się sklepy stacjonarne i śledziliśmy skuteczność każdej kampanii, na bieżąco decydując o koniecznych modyfikacjach czy uruchomieniu dodatkowej aktywności reklamowej.

Rezultaty

Kampanie Google Ads 2022 vs 2021

Wyświetlenia reklam – 816%

Kliknięcia w reklamę – 200%

Konwersje – 200%

Wypełnienie formularza – 156%

Wizyty w sklepie – 5137%

Koszt CPC – spadek o 34,31%

Koszt CPA – spadek o 25,19%

Podsumowanie

Sieć salonów naszego Klienta rozlokowanych na terenie całej Polski, szerokość grupy docelowej i jej ograniczenia związane z wiekiem i przyzwyczajeniami, zmobilizowały nas do przyjęcia strategii, która połączy świat wirtualny z realnym. Spójność doświadczenia klienta i omnichannelowe podejście do ścieżki zakupowej pozwoliły zapoznać klienta z ofertą firmy GEERS i lokalizacją jej salonów poprzez kontakt z dobrze dobranymi i skutecznymi formatami reklamy online, a następnie doprowadziły do ustalonej konwersji w postaci wypełnienia formularza czy wizyty w sklepie.

Przemyślane kampanie Google Ads oraz dbałość o wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania były kluczowymi elementami osiągnięcia przez nas tak wyśmienitych wyników.

Napisz do nas