artykuł

Koniec aukcyjnego modelu drugiej ceny

21 maja 2019

Google upraszcza sposoby zarządzania dochodami z reklam. Dlatego Ad Manager będzie platformą, która działa w oparciu o model zunifikowanej pierwszej ceny (tzw. first price auction).

Ten aukcyjny model zastępuje tzw. second price auction. W tym powoli kończącym się sposobie rozliczeń za reklamy licytację wygrywa ten kto postawi droższą stawkę ale ostatecznie płaci jedynie minimalnie wyższą cenę niż drugi w licytacji. Z kolei first price auction oznacza, że reklama kosztuje dokładnie tyle ile wygrany w aukcji reklamodawca zaproponował. Oferta z drugiego miejsca tym samym ogóle nie wpływa na koszt jaki poniesie zwycięzca licytacji.

Google posiada największy udział w globalnym rynku programmatic. Dlatego przejście giganta z Mountain View na model pierwszej ceny oznacza potężną zmianę w branży reklamy internetowej. Jest on ostatnim z najważniejszych dostawców Supply Side Platform (SSP), który postanowił ostatecznie i całkowicie przejść na first price model.

Jak twierdzą szefowie koncernu taka rewolucyjna zmiana ma uprościć proces zakupu reklamowych powierzchni w internecie. W praktyce może ona oznaczać większą konkurencję wśród stających do licytacji konkurentów i wyższe zyski dla Google. Jak twierdzi sam internetowy koncern nowe zasady także polepszą przejrzystość aukcji i bilansów płatności za odsłony.

Według Google pełne dostosowanie się do modelu first price auction zakończy się do końca 2019 roku.

Sprawdź, co możemy  zrobić, aby zoptymalizować Twoje kampanie, wykorzystując machinę learning i najnowsze narzędzia marketingu internetowego.

Napisz do nas