!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

Koniec aukcyjnego modelu drugiej ceny

Google upraszcza sposoby zarządzania dochodami z reklam. Dlatego Ad Manager będzie platformą, która działa w oparciu o model zunifikowanej pierwszej ceny (tzw. first price auction).

Ten aukcyjny model zastępuje tzw. second price auction. W tym powoli kończącym się sposobie rozliczeń za reklamy licytację wygrywa ten kto postawi droższą stawkę ale ostatecznie płaci jedynie minimalnie wyższą cenę niż drugi w licytacji. Z kolei first price auction oznacza, że reklama kosztuje dokładnie tyle ile wygrany w aukcji reklamodawca zaproponował. Oferta z drugiego miejsca tym samym ogóle nie wpływa na koszt jaki poniesie zwycięzca licytacji.

Google posiada największy udział w globalnym rynku programmatic. Dlatego przejście giganta z Mountain View na model pierwszej ceny oznacza potężną zmianę w branży reklamy internetowej. Jest on ostatnim z najważniejszych dostawców Supply Side Platform (SSP), który postanowił ostatecznie i całkowicie przejść na first price model.

Jak twierdzą szefowie koncernu taka rewolucyjna zmiana ma uprościć proces zakupu reklamowych powierzchni w internecie. W praktyce może ona oznaczać większą konkurencję wśród stających do licytacji konkurentów i wyższe zyski dla Google. Jak twierdzi sam internetowy koncern nowe zasady także polepszą przejrzystość aukcji i bilansów płatności za odsłony.

Według Google pełne dostosowanie się do modelu first price auction zakończy się do końca 2019 roku.

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa