news
Google Ads wycofuje strategię ustalania stawek
Google Ads w swoich dążeniach do zmaksymalizowania efektywności kampanii, zdecydował się na radykalny krok w postaci wycofania jednej z dostępnych strategii ustalania stawek.
Google Ads w swoich dążeniach do zmaksymalizowania efektywności kampanii, zdecydował
się na radykalny krok w postaci wycofania jednej z dostępnych strategii ustalania stawek.
Strategia ta była do niedawna dość popularna, bo mowa tutaj o Ulepszonym CPC (eCPC). Ulepszone CPC będące pierwszą inteligentną strategią w historii tego systemu reklamowego, polegała na zwiększeniu prawdopodobieństwa dokonania konwersji przy jednoczesnym pilnowaniu stawki za kliknięcie – w przeciwieństwie do chociażby docelowego CPA czy ROAS, gdzie takiego wpływu nie mamy. Tym samym korzystając z tej jednej strategii, możemy zadbać aż o trzy płaszczyzny:
- udział w wyświetleniach i widoczność marki – co jest ważne przede wszystkim w kampaniach brandowych, czyli wykorzystujących markę jako słowo kluczowe;
- koszt ponoszony za jedno kliknięcie, a więc dostarczenie do strony docelowej ruchu
o odpowiednim wolumenie; - dokonywanie konwersji, czyli najważniejszych dla biznesu działań.
Co zatem w dostaniemy w zamian? Jeśli Twój biznes jest ukierunkowany na dokonywanie konkretnych działań w witrynie, skorzystaj z bardziej inteligentnych strategii:
- maksymalizacja liczby konwersji z opcjonalnym docelowym kosztem konwersji (CPA) –
w przypadku kampanii leadowych (np. wysyłka formularzy kontaktowych); - maksymalizacja wartości konwersji z opcjonalnym docelowym zwrotem z nakładów (ROAS) – w przypadku kampanii ecommercowych (sprzedaż).
Jeżeli jednak najważniejszym celem jest dostarczenie ruchu na stronę (maksymalizacja liczby sesji i/lub użytkowników), to rekomendowanymi strategiami są: samodzielne ustawianie stawek CPC albo maksymalizacja liczby kliknięć.
Jakie kroki trzeba podjąć? Właściwie system zrobi wszystko za Ciebie. Od października tego roku wybór eCPC w nowych kampaniach w sieci wyszukiwania (search) i w sieci reklamowej (GDN) będzie już niemożliwy. Natomiast dotychczasowe kampanie, które działają w ten sposób, będą mogły używać tej strategii aż do marca 2025 roku – wówczas dojdzie do automatycznego przejścia na samodzielne ustawianie CPC.
Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, że wszystko pójdzie gładko i Twój biznes nie ucierpi na tej zmianie, a kampanie w pełni wykorzystują swój potencjał – skontaktuj się z nami.
Karol Budek
Performance Lead
specjalista performance marketingu, prawnik