Ads
Czym są rozszerzenia objaśnień w Google Ads? Co musisz wiedzieć?

Spis treści
Chcesz wyróżnić swoją reklamę w Google Ads i zwiększyć klikalność? Jednym z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów są rozszerzenia objaśnień. To sprytne narzędzie pozwala dodać do Twojej reklamy dodatkowe informacje, które nie tylko zwiększają jej widoczność, ale też budują zaufanie i podkreślają przewagę Twojej oferty na tle konkurencji. Dzięki nim możesz zająć więcej miejsca w wynikach wyszukiwania – a w świecie Google Ads to często oznacza więcej kliknięć, lepszy wynik jakości i niższy koszt za reklamę.
Czym jest rozszerzenie objaśnień?
Rozszerzenie objaśnień w Google Ads jest dodatkowym elementem reklam, dzięki któremu możemy umieścić dodatkowe krótkie informacyjne komunikaty pod reklamami podkreślające korzyści dla klienta, promocje lub wyróżniające cechy produktów bez dodatkowych kosztów. Używanie tego rozszerzenia zwiększa atrakcyjność reklamy oraz jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google, więc głównym celem rozszerzeń w kampaniach reklamowych Google Ads jest zachęcenie użytkowników do interakcji z nimi.
W naszej reklamie może się wyświetlić maksymalnie 10 objaśnień, a każde objaśnienie może mieć maksymalnie 25 znaków. Liczba wyświetlonych rozszerzeń (komponentów z objaśnieniem) zależy od odstępów między znakami, przeglądarki i używanego urządzenia. Dla przykładu na komputerach rozszerzenie objaśnień jest rozdzielane kropkami i umieszczone w jednym wierszu, a na urządzeniach mobilnych zawijają się, tworząc akapit.

Jak dodać rozszerzenia objaśnień w reklamach Google Ads?
Rozszerzenie objaśnień możemy dodać na trzech poziomach w Google Ads tj. na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam. Po wybraniu poziomu, na jakim chcemy utworzyć rozszerzenie objaśnień, tworzymy tekst i planujemy kiedy ma się ono wyświetlać. Należy pamiętać, że kolejność dodawanych objaśnień oraz ich długość ma wpływ na to, ile z nich się pojawi w reklamie i czy w ogóle się wyświetlą.
Zaleca się, aby na poziomie konta i kampanii dodawać bardziej ogólne informacje związane z działalnością firmy np. „Pomoc całodobowa”, a na poziomie grupy reklam dodać bardziej szczegółowe informacje dotyczące oferty np. „Darmowa dostawa”. Jeśli masz dodane rozszerzenia objaśnień na poziomie kampanii, a dodasz rozszerzenie na poziomie grupy reklam, to Google Ads będzie wyświetlać rozszerzenia objaśnień dodane na poziomie grupy reklam, a nie te dodane na poziomie kampanii.
Przeczytaj także: Rozszerzenia reklam w Google Ads
Instrukcja dodania rozszerzenia objaśnień Google Ads
- Przejdź do sekcji „Komponenty” po lewej stronie.
- Kliknij przycisk „+” i wybierz „Objaśnienie”.
- Wybierz poziom (konto/kampania/grupa reklam), na którym chcesz dodać objaśnienie.
- Dodaj teksty objaśnienia.
- Możesz również rozwinąć „Opcje zaawansowane” i ustawić daty rozpoczęcia, zakończenia oraz harmonogram, w jakich dniach mają wyświetlać się dodatkowe treści.
- Kliknij „Zapisz”.

Rozszerzenie objaśnień w Google Ads – przykłady
Tworząc rozszerzenia objaśnień, rekomendowane jest niepowielanie treści, która już znajduje się w reklamie. Natomiast warto, aby to rozszerzenie było uzupełnieniem dla informacji, które już znajdują się w reklamie lub innych rozszerzeniach np. jeśli do reklamy mamy dodane rozszerzenie połączeń (numer telefonu), to dodanie w rozszerzeniu objaśnień hasła „całodobowa infolinia” będzie dobrym uzupełnieniem tej informacji.
Przykładowe teksty, które można użyć w rozszerzeniu objaśnień w branży e-commerce:
- Bezpieczne płatności
- Darmowa dostawa
- Wysyłka w 24h
- Rabaty do 50%
Dlaczego warto wykorzystać rozszerzenia objaśnień?
Rozszerzenia objaśnień to jedno z najbardziej niedocenianych, a jednocześnie niezwykle skutecznych narzędzi w Google Ads. Warto je wdrożyć z kilku powodów. Przede wszystkim pozwalają przekazać dodatkowe, istotne informacje oraz szczegóły dotyczące oferty, które mogą przesądzić o decyzji użytkownika – kliknie Twoją reklamę, czy tę należącą do konkurencji. Dzięki zwiększeniu powierzchni reklamy staje się ona bardziej widoczna i atrakcyjna wizualnie, co automatycznie podnosi szansę na zauważenie jej przez potencjalnego klienta.
Co więcej, rozszerzenia objaśnień wpływają na lepsze zrozumienie oferty – a jak wiadomo, im bardziej użytkownik rozumie, co oferujesz, tym chętniej kliknie reklamę. Przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie CTR reklamy, a także większe szanse na konwersję. To szczególnie ważne w przypadku krótkich reklam tekstowych, gdzie trudno zmieścić wszystkie istotne informacje. Rozszerzenia pozwalają to obejść – bez konieczności wydłużania samej treści reklamy.
Dodatkowym atutem jest fakt, że Google bierze pod uwagę jakość i kompletność reklam przy ich ocenianiu. Obecność rozszerzeń – w tym objaśnień – może zatem pozytywnie wpłynąć na ranking reklamy i jej koszt. Krótko mówiąc: rozszerzenia objaśnień to sposób, by reklamować się mądrzej, skuteczniej i bardziej konkurencyjnie.
Rozszerzenia reklam Google Ads – rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenie objaśnień oraz inne rozszerzenia dostępne w Google Ads są dodatkowymi elementami, które pozwalają nam na wyróżnienie oferty i poprawę wyników kampanii bez dodatkowych kosztów. Dzięki rozszerzeniom mamy możliwość podkreślić korzyści, promocje oraz unikalne cechy produktów, co przekłada się na wyższy CTR i lepszy wynik jakości.
Chcesz mieć pewność, że twoje kampanie wykorzystują pełen potencjał rozszerzeń? Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz! Nasi specjaliści chętnie Ci pomogą, aby Twoje kampanie osiągały jak najlepsze rezultaty.
Tomasz Graf
Performance Specialist