artykuł

CZY MARKETING FILMOWY MOŻE BYĆ BARDZIEJ SKUTECZNY? O promocji filmu w intrenecie – seminarium FILM FACTORS

1 lipca 2022

Program Film Factors i projekt FARMA PRODUKCYJNA dotyczą opracowywania schematów projektów filmowych opierających się m.in. na analizach kosztorysowych i badaniach statystycznych w zakresie planowania produkcji filmowych.

FARMA PRODUKCYJNA została stworzona w 2015 roku jako projekt wspomagający młodych producentów i kierowników produkcji z polskich szkół filmowych. W ramach IV edycji programu powstał prototypowy algorytm wyceny kosztów produkcji oraz kosztów promocji oparty o faktory wpływające na proces budowania kosztorysu.

Usystematyzowane faktory pozwoliły na skrócenie drogi budowania szczegółowego kosztorysu i poprzez zastosowanie algorytmu wrażliwego na kluczowe czynniki kosztu produkcji i promocji dają precyzyjny wynik, będący szybką kalkulacją i punktem odniesienia na wstępnym etapie analizy scenariusza.

Najnowsza edycja programu została zaprezentowana 21 czerwca w kinie Helios w Blue City Warszawa. Z ogromną przyjemnością jako Result Media przyjęliśmy zaproszenie na to wydarzenie. Nasza PR & marketing director Ewa Ziętek-Maciejczyk w trakcie swojej prelekcji mówiła o efektywnych działaniach promocyjnych dotyczących rynku filmowego – jakie są składowe skutecznego media planu kampanii online’owych, które z rozwiązań marketingu internetowego warto wykorzystać w promocji filmu i jak nowe formaty reklamowe mogą wesprzeć budowanie świadomości i zainteresowania daną produkcją filmową.

Obecnie marketing produkcji filmowych zajmuje coraz ważniejsze miejsce wśród działań zmierzających do wzbudzenia zaciekawienia takimi realizacjami. Jego przewaga nad innymi metodami polega przede wszystkim na dużej skuteczności i łatwej mierzalności efektów prowadzonych kampanii.

Pamiętajmy, że dobrze przygotowana strategia marketingowa filmu to drogowskaz, który prowadzi do tego celu, jakim jest zainteresowanie i przyciągniecie do kin jak największej liczby widzów. Dlatego warto powierzyć to zadanie agencji, która ma duże doświadczenie w prowadzeniu tego typu kampanii, potrafi skutecznie docierać do odbiorców i budować zaangażowanie wokół filmu.

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas