artykuł
Cookiebot rozwiązaniem na Consent Mode 2, DMA i DSA.
Cookiebot jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań związanych z przygotowaniem sklepu lub strony internetowej do przepisów Consent Mode 2, zwłaszcza w kontekście prowadzenia działań reklamowych i opiera się na kilku kluczowych elementach.
Cookiebot jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań związanych z przygotowaniem sklepu lub strony internetowej do przepisów Consent Mode 2, zwłaszcza w kontekście prowadzenia działań reklamowych i opiera się na kilku kluczowych elementach.
Consent Mode 2 to funkcja Google, która pozwala na lepsze zarządzanie zgody użytkowników na cookies i zbieranie danych, co ma duże znaczenie w kontekście przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, takich jak RODO. Oto, jak możesz przygotować swój sklep lub stronę internetową do tych wymogów, wykorzystując Cookiebot:
Audyt i Kategoryzacja Cookies
Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie audytu cookies na Twojej stronie internetowej, aby zidentyfikować i skategoryzować wszystkie cookies i technologie śledzenia zgodnie z ich celami, np. niezbędne, preferencje, statystyki, marketing. Cookiebot automatycznie przeprowadza takie audyty i pomaga w klasyfikacji.
Dynamiczne Zarządzanie Zgodami
Implementacja dynamicznego banneru zgody na cookies, który umożliwia użytkownikom wybór, jakie kategorie cookies chcą zaakceptować. Cookiebot oferuje takie rozwiązanie, zapewniając, że zgoda jest zbierana zgodnie z wymogami prawnymi.
Pełna integracja z Consent Mode Google
Consent Mode od Google pozwala na dostosowanie działania stron internetowych i narzędzi reklamowych (takich jak Google Analytics i Google Ads) w zależności od statusu zgody użytkownika. Z Cookiebot możesz łatwo zintegrować Consent Mode, automatycznie dostosowując zachowanie cookies i pikseli śledzących do preferencji zgody użytkownika.
Optymalizacja Działań Reklamowych
Dzięki integracji z Consent Mode, możesz dostosować swoje kampanie reklamowe, aby były one skuteczne nawet przy ograniczonym śledzeniu. Na przykład, możesz korzystać z konwersji modelowanych w Google Ads, które pozwalają na oszacowanie efektywności kampanii bez pełnych danych śledzenia.
Dostosowanie do Wymagań RODO
Upewnij się, że Twoja strona spełnia wymagania ogólne RODO. Cookiebot pomaga w zapewnieniu zgodności, oferując odpowiednie mechanizmy zarządzania zgodą i raportowanie.
Dokumentacja i Raportowanie
Utrzymuj dokładną dokumentację zgód użytkowników oraz audytów cookies, aby móc wykazać zgodność z przepisami w przypadku kontroli. Cookiebot oferuje narzędzia do raportowania i archiwizacji danych zgód, co jest kluczowe dla zgodności z przepisami.
Edukacja i Komunikacja z Użytkownikami
Informuj użytkowników o sposobie i celach przetwarzania danych na Twojej stronie, w tym o wykorzystywaniu cookies i mechanizmach śledzenia. Jasna i przejrzysta polityka prywatności oraz komunikaty o cookies są tutaj niezbędne.
Wdrożenie tych kroków przy użyciu rozwiązania takiego jak Cookiebot pomoże Ci przygotować sklep lub stronę internetową do przepisów Consent Mode 2, zwiększając zaufanie użytkowników i zapewniając zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych, ale przede wszystkim zapewniając poprawną ciągłość działania kampanii reklamowych w świetle tych ograniczeń.
Oczywiście coś, na co warto zwrócić uwagę, to odpowiednia implementacja i integracja z istniejącą infrastrukturą i systemami. W tym na przykład z silnikiem e-commerce czy analityką internetową. Tak by wszystko działało poprawnie. Pomocne w tym może być doświadczenie agencji, która takich wdrożeń ma za sobą już kilka.
Jacek Parysek
Marketing Hero & Ninja
Pasjonat marketingu, od innowacyjnych strategii po skuteczną realizację. Miłośnik dobrych samochodów, pysznego jedzenia i podróży.