Ads
Ograniczenia piksela Facebooka w 2025 roku
Spis treści
Piksel Facebooka od lat stanowi fundament skutecznych kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads. Jednak zmieniające się regulacje dotyczące prywatności oraz rosnący nacisk na ochronę danych użytkowników sprawiają, że jego działanie ulega istotnym modyfikacjom. W 2025 roku Meta wprowadza nowe ograniczenia, które wpłyną na sposób zbierania i wykorzystywania danych w kampaniach reklamowych. Co dokładnie się zmienia? Jakie branże zostaną objęte restrykcjami? I przede wszystkim – jakie konsekwencje przyniosą te zmiany dla marketerów oraz właścicieli firm korzystających z reklam Meta?
Czym jest piksel Facebooka?
Piksel Facebooka, czyli krótki unikatowy kod, który umieszczany jest w witrynie w celu dokładnego mierzenia wyników kampanii reklamowych prowadzonych w systemie Meta Ads i zbierania grup remarketingowych. Dzięki pikselowi możliwe jest śledzenie zachowań użytkowników wchodzących w interakcję ze stroną internetową.
Ograniczenia piksela Facebooka – co nowego?
Piksel Facebooka przechodzi niemałą rewolucję. Meta, w celu ochrony poufnych informacji oraz wrażliwych danych osobowych swoich użytkowników, wprowadziła ograniczenia w ich przesyłaniu za pośrednictwem swoich narzędzi biznesowych – głównie właśnie piksela. Witryny internetowe i aplikacje poddawane są analizie w celu przypisania reklamodawcy do jednej z kategorii podlegających ograniczeniom:
- zdrowie i wellness,
- usługi finansowe,
- polityka,
- rasa,
- religia,
- orientacja seksualna,
- tożsamość płciowa,
- narodowość,
- związek zawodowy,
- nieodpowiednie materiały (przemoc, mowa nienawiści, działania sprzeczne z prawem),
- szeroko pojęte trudności osobiste.
Co ważne, powyższy katalog nie jest katalogiem zamkniętym i może być aktualizowany.
Informacji o tym czy źródło danych zostało przypisane do którejś z ograniczonych kategorii, należy szukać w Menadżerze zdarzeń Meta. Od każdej takiej decyzji przysługuje odwołanie – wystarczy złożyć wniosek o ponowną weryfikację. Decyzji o wyniku weryfikacji należy oczekiwać drogą mailową.

Jakie są skutki ograniczeń kategorii piksela Facebooka?
Przede wszystkim zablokowana zostanie możliwość optymalizacji kampanii marketingowych w systemie Meta pod zdarzenia charakterystyczne dla środka i dołu lejka sprzedażowego/decyzyjnego, m.in. dodanie do koszyka (add to cart), dodanie informacji o płatności (add payment info), dokonanie zakupu (purchase), kontakt (contact), pozyskanie leada (lead) czy rozpoczęcie okresu próbnego (start trial).
Objęte ograniczeniami nie zostaną zdarzenia z góry lejka, takie jak wyświetlenie strony (page view), wyświetlenie treści (view content), wyszukiwanie w witrynie (search) czy instalacja aplikacji mobilnej (app install).
Zablokowanie wspomnianych i bardzo często wykorzystywanych (bo istotnych z biznesowego punktu widzenia) zdarzeń nie spowoduje automatycznego wyłączenia kampanii, ale wpłynie negatywnie na pomiar jej wyników, a co za tym idzie – na wyciąganie słusznych wniosków i prowadzenie działań optymalizacyjnych. Ponadto uniemożliwione będzie zbieranie (a więc i wykorzystywanie) grup remarketingowych zawierających grupy odbiorców, którzy wykonali zdarzenie ze środka i dołu lejka. Warto dodać, że z blokadą spotkać się mogą także zdarzenia niestandardowe, o ile system uzna, że przetwarzają wrażliwe dane użytkowników.
Jak przystosować się do zmian?
Przede wszystkim upewnij się, że pozostałe (niezablokowane) zdarzenia są dobrze mierzone, a ponadto rozważ wdrożenie API konwersji, czyli konfigurację własnego serwera zbierającego dane i połączenie go z narzędziami biznesowymi Meta. Nie wiesz, jak to zrobić lub chcesz mieć pewność, że implementacja została wykonana poprawnie na Twojej stronie i nie tracisz cennych danych? Skontaktuj się z agencją marketingową Result Media!
Karol Budek