Ads

Ograniczenia piksela Facebooka w 2025 roku

28 lutego 2025

Piksel Facebooka od lat stanowi fundament skutecznych kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads. Jednak zmieniające się regulacje dotyczące prywatności oraz rosnący nacisk na ochronę danych użytkowników sprawiają, że jego działanie ulega istotnym modyfikacjom. W 2025 roku Meta wprowadza nowe ograniczenia, które wpłyną na sposób zbierania i wykorzystywania danych w kampaniach reklamowych. Co dokładnie się zmienia? Jakie branże zostaną objęte restrykcjami? I przede wszystkim – jakie konsekwencje przyniosą te zmiany dla marketerów oraz właścicieli firm korzystających z reklam Meta?

Czym jest piksel Facebooka? 

Piksel Facebooka, czyli krótki unikatowy kod, który umieszczany jest w witrynie w celu dokładnego mierzenia wyników kampanii reklamowych prowadzonych w systemie Meta Ads i zbierania grup remarketingowych. Dzięki pikselowi możliwe jest śledzenie zachowań użytkowników wchodzących w interakcję ze stroną internetową. 

Ograniczenia piksela Facebooka – co nowego? 

Piksel Facebooka przechodzi niemałą rewolucję. Meta, w celu ochrony poufnych informacji oraz wrażliwych danych osobowych swoich użytkowników, wprowadziła ograniczenia w ich przesyłaniu za pośrednictwem swoich narzędzi biznesowych – głównie właśnie piksela. Witryny internetowe i aplikacje poddawane są analizie w celu przypisania reklamodawcy do jednej z kategorii podlegających ograniczeniom:

  • zdrowie i wellness,
  • usługi finansowe,
  • polityka,
  • rasa,
  • religia,
  • orientacja seksualna,
  • tożsamość płciowa,
  • narodowość,
  • związek zawodowy,
  • nieodpowiednie materiały (przemoc, mowa nienawiści, działania sprzeczne z prawem),
  • szeroko pojęte trudności osobiste.

Co ważne, powyższy katalog nie jest katalogiem zamkniętym i może być aktualizowany.

Informacji o tym czy źródło danych zostało przypisane do którejś z ograniczonych kategorii, należy szukać w Menadżerze zdarzeń Meta. Od każdej takiej decyzji przysługuje odwołanie – wystarczy złożyć wniosek o ponowną weryfikację. Decyzji o wyniku weryfikacji należy oczekiwać drogą mailową.

meta ads

Jakie są skutki ograniczeń kategorii piksela Facebooka? 

Przede wszystkim zablokowana zostanie możliwość optymalizacji kampanii marketingowych w systemie Meta pod zdarzenia charakterystyczne dla środka i dołu lejka sprzedażowego/decyzyjnego, m.in. dodanie do koszyka (add to cart), dodanie informacji o płatności (add payment info), dokonanie zakupu (purchase), kontakt (contact), pozyskanie leada (lead) czy rozpoczęcie okresu próbnego (start trial).

Objęte ograniczeniami nie zostaną zdarzenia z góry lejka, takie jak wyświetlenie strony (page view), wyświetlenie treści (view content), wyszukiwanie w witrynie (search) czy instalacja aplikacji mobilnej (app install).

Zablokowanie wspomnianych i bardzo często wykorzystywanych (bo istotnych z biznesowego punktu widzenia) zdarzeń nie spowoduje automatycznego wyłączenia kampanii, ale wpłynie negatywnie na pomiar jej wyników, a co za tym idzie – na wyciąganie słusznych wniosków i prowadzenie działań optymalizacyjnych. Ponadto uniemożliwione będzie zbieranie (a więc i wykorzystywanie) grup remarketingowych zawierających grupy odbiorców, którzy wykonali zdarzenie ze środka i dołu lejka. Warto dodać, że z blokadą spotkać się mogą także zdarzenia niestandardowe, o ile system uzna, że przetwarzają wrażliwe dane użytkowników.

Jak przystosować się do zmian? 

Przede wszystkim upewnij się, że pozostałe (niezablokowane) zdarzenia są dobrze mierzone, a ponadto rozważ wdrożenie API konwersji, czyli konfigurację własnego serwera zbierającego dane i połączenie go z narzędziami biznesowymi Meta. Nie wiesz, jak to zrobić lub chcesz mieć pewność, że implementacja została wykonana poprawnie na Twojej stronie i nie tracisz cennych danych? Skontaktuj się z agencją marketingową Result Media!

Karol Budek

Napisz do nas
Spis treści