search ads 360

google search ads 360

Ads

Czym jest Search Ads 360 i dlaczego warto z niego korzystać?

25 września 2024

Dzięki Search Ads 360 zarządzanie kampaniami w różnych wyszukiwarkach jak i kanałach komunikacji staje się o wiele łatwiejsza - przeczytaj dlaczego i jak działa.

Search Ads 360 jest to jedna z usług dostępna w ramach ekosystemu Google Marketing Platform. Dzięki niej zarządzanie kampaniami w różnych wyszukiwarkach jak i kanałach komunikacji staje się o wiele łatwiejsza, ponieważ za pomocą jednej platformy można uruchomić kampanię w różnych wyszukiwarkach (Google, Bing, Yahoo!).

Co zyskasz z przejścia na Serach Ads 360? 

Dzięki przejściu na SA 360 zyskasz: 

  • dostęp do funkcjonalności, które nie są dostępne na standardowych kontach Google Ads;
  • dostęp do dokładniejszych danych, dzięki czemu podejmowane decyzje będą trafniejsze, a sam proces będzie trwać krócej; 

 czas dzięki automatyzacji niektórych procesów, które do tej pory wykonywałeś / wykonywałaś ręcznie. 

Główne funkcje Search Ads 360 

Główną funkcją SA 360 jest zaawansowane raportowanie i analityka. Wyniki reklamowe kampanii takie jak wyświetlenia, kliknięcia, koszty, konwersje czy ROAS z różnych kanałów komunikacji są dostępne w jednym miejscu. Znacząco ułatwia to ocenę skuteczności poszczególnych kampanii i podejmowanie trafnych decyzji, które pomagają poprawić wyniki jak i podział budżetów. 

Search Ads 360 umożliwia obróbkę danych na kilka sposobów.

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, Czcionka, logo

Opis wygenerowany automatycznie

  • Centrum skuteczności – grupowanie kampanii według tematyki i celów oraz  wyświetlanie prognozowanych wydatków na podstawie harmonogramu emisji.

Źródło: https://support.google.com/

  • Integracja z Lookerem – zięki integracji z Lookerem mamy możliwość wizualizacji danych w prosty i łatwy do odczytu sposób co może być pomocne przy raportowaniu. 

Integracja z Google Analytics 4 – GA4 automatycznie eksportuje listy odbiorców i konwersje do SA 360 oraz importuje dane o kampaniach i kosztach z SA 360 do GA4.

  • Raporty niestandardowe – użytkownicy mogą tworzyć własne raporty niestandardowe dzięki narzędziu Edytor raportów. Dzięki temu raport może zostać utworzony bez konieczności pobierania danych do osobnych arkuszy. Gotowy raport możemy udostępnić innym użytkownikom konta do przeglądu czy też edycji.
  • Udział kanału w konwersji. Analizowanie skuteczności kampanii reklamowych w różnych kanałach wymaga doświadczenia i wiedzy z zakresu analityki. Użytkownicy przed decyzją nawiązania kontaktu z firmą czy też przed dokonaniem zakupu zazwyczaj mają za sobą kilka punktów styku z marką. Może to być przykładowo zauważenie posta w social mediach, następnie przejście na fanpage, z którego przejdą na stronę internetową a na samym końcu klikną reklamę remarketingową emitowaną z Google Ads. Dzięki SA 360 będziesz mieć dostęp do raportu, który ocenia udział poszczególnych kanałów w wygenerowaniu poszczególnych konwersji. 

Różnice między Search Ads 360 a Google Ads

 – Kiedy warto używać SA 360 zamiast Google Ads? 

Powinieneś rozważyć przejście na SA 360 jeśli: 

  • zarządzasz kampaniami na wielu kontach i w wielu kanałach;
  • potrzebujesz dostępu do bardziej zaawansowanych strategii ustalania stawek; 
  • potrzebujesz dostępu do bardziej zaawansowanego raportowania odnośnie atrybucji i udziału poszczególnego kanału w wygenerowaniu konwersji.

Funkcje unikalne dla Search Ads 360

Poza omówionymi wyżej funkcjami  warto wspomnieć o jednej z funkcjonalności dostępnej tylko i wyłącznie w SA 360. Mowa o szablonach kampanii. 

Szablony są funkcją do tworzenia automatyczne  kampanii według określonych przez Ciebie wytycznych. Załóżmy, że prowadzisz biuro podróży oferujące wycieczki w różne miejsca świata. Szablony utworzą słowa kluczowe dla każdej oferowanej przez Ciebie wycieczki, dodatkowo reklamy zostaną automatycznie wstrzymane jeśli dana oferta zostanie wyprzedana. Funkcja stworzy spersonalizowane reklamy na podstawie Twojego pliku danych, dzięki czemu w tekstach zostaną zawarte takie informacje jak nazwa hotelu, lokalizacja, cena czy udogodnienia.

Zaawansowane strategie ustalania stawek to kolejna funkcja dostępna w SA 360. Polega ona na optymalizacji różnych kanałów pod wspólny cel. Dzięki SA 360 możesz optymalizować kampanie w różnych kanałach w ramach wspólnego docelowego CPA czy też ROAS, zamiast ustalać stawki osobno w każdym kanale, a poziom stawki jest aktualizowany przez platformę nawet 4 razy dziennie. 

Z kolei więcej cennych informacji można uzyskać, dzięki konwersjom Floodlight.Umożliwiają one dokładniejsze raportowanie w porównaniu do standardowych konwersji. Dzięki zmiennym Floodlight możesz przekazywać do raportów takie informacje jak kategoria produktu czy producenta, segmentować raporty o konwersjach i trafniej podejmować decyzje. 

Przyjmijmy następujący scenariusz.Prowadzisz sklep internetowy oferujący meble różnych marek. Chcesz mieć dostęp do informacji, jak sprzedają się produkty poszczególnych producentów, ponieważ wiesz, na których masz najwyższą marżę i zależy Ci na maksymalizacji sprzedaży tych produktów. Posiadasz już konto SA 360 i konfigurujesz konwersję floodlight. Od tej pory możesz segmentować raporty o konwersjach i wyciągać z nich informacje odnośnie poszczególnych marek. Możesz również utworzyć raport niestandardowy przedstawiający sprzedaż per producent. 

Dzięki SA 360 zyskasz równieżokładniejsze listy remarketingowe, które będą bazować na bardziej szczegółowych danych niż w przypadku standardowych działań w Google Ads. 

Dla kogo jest SA 360?

Search Ads 360 jest rekomendowany dla dużych firm z pokaźnymi budżetami reklamowymi. Koszt użytkowania platformy uzależniony jest od wydatków na koncie, z których pobierana jest prowizja. Z większymi budżetami jest o wiele łatwiej wygenerować większe zyski w porównaniu do kosztów powiązanych z opłatami za konto, jego obsługę i optymalizację kampanii. 

Mimo tego rekomendujemy wdrożenie Search Ads 360 również mniejszym firmom, którym zależy na szczegółowym pomiarze konwersji – a co za tym idzie, dokładniejszych danych na temat swojej sprzedaży co przełoży się pozytywnie na rozwój biznesu. Cytując klasyka: ,,data is new oil”. 

Jeżeli zależy Ci na rozwoju biznesu i chcesz mieć pewność, że wykorzystujesz pełen potencjał swoich kampanii online – skontaktuj się z nami!

Krzysztof Korycki

Performance Specialist

Napisz do nas