artykuł
Prosty, mierzalny i skuteczny mailing dla Twojej firmy!
Email marketing to jeden ze skutecznych, a przy tym niedrogich sposobów komunikacji z klientem — wystarczy baza klientów, aby automatycznie i systematycznie informować ich o nowych produktach czy promocjach.
Email marketing to jeden ze skutecznych, a przy tym niedrogich sposobów komunikacji z klientem — wystarczy baza klientów, aby automatycznie i systematycznie informować ich o nowych produktach czy promocjach. To z kolei pozwala zwiększyć współczynnik konwersji na stronie, a co za tym idzie, także sprzedaż. Nasza agencja SEO/SEM Result Media opracuje dla Ciebie skuteczne kampanie internetowe związane z mailingiem. Zaprojektujemy nie tylko atrakcyjne wiadomości, ale i zaproponujemy Ci sposoby obsługi komunikatów zwrotnych oraz inne schematy komunikacji z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Na czym polega e-mail marketing?
Marketing e-mail to bardzo istotny element wielokanałowej komunikacji z klientem. Poczta elektroniczna istnieje z nami już pół wieku, dlatego wiele osób nieco bagatelizuje taki sposób komunikacji. Dzieje się tak, ponieważ wychodzą one z założenia, że skoro same nie czytają maili, to nikt tego nie robi, a rzeczywistość jest zgoła inna. Skutecznie prowadzona kampania mailingowa oparta o szeroką bazę klientów pozwala zwiększyć sprzedaż w skali roku, ponieważ umożliwia wysyłanie cyklicznych wiadomości e-mail do osób potencjalnie zainteresowanych daną marką, usługami lub produktami. Wiadomości te można podzielić na kilka kategorii:
- newslettery – najczęściej jednorazowe wiadomości e-mail wysyłane do docelowej grupy klientów, które informują o nowościach czy promocjach;
- autorespondery – to dokładnie zaplanowane wiadomości e-mail wysyłane tylko do tych osób, które wcześniej wykonały określone czynności (np. zapisały do newslettera) i zachęcają np. do zakupu produktów z atrakcyjnym rabatem;
- automatyzacje – to wiadomości e-mail, która są wysyłane na podstawie określonych zachowań klienta np. klient umieścił produkt w koszyku, ale nie dokończył płatności, wówczas e-mail zachęca do dokończenia transakcji.
Jakie korzyści zyskasz, wykorzystując efektywny mailing?
Jeśli poszukujesz skutecznych sposobów na komunikację z klientem, musisz zdawać sobie sprawę, że skrzynki pocztowe obsługują codziennie miliardy maili. Każdy, kto ma dostęp do Internetu, posiada swój adres e-mail, ale nie każdy ma konta na popularnych social media, takich jak Facebook, Instagram czy X. Warto pamiętać, że zasięg mailingu jest globalny, a zatem pozwala on dotrzeć do klientów na całym świecie.
Pełna automatyzacja poczty elektronicznej
Jedną z niewątpliwych zalet mailingu jest możliwość dostosowania konkretnych wiadomości e-mail do docelowej grupy klientów. Warto zatem dokonać ich podziału np. ze względu na wiek, miejsce zamieszkania czy produkty, którymi byli wcześniej zainteresowani. Niemniej jednak ręczna obsługa maili wymaga wielu nakładów pracy i czasu, dlatego warto wykorzystać specjalne oprogramowania, które zautomatyzują te działania. Takie narzędzia do automatycznej wysyłki maili pozwalają na precyzyjne ustawienia daty wysyłki co do godziny i minuty.
Personalizacja i budowanie relacji z klientami
Najlepsze efekty kampanii mailingowych można osiągnąć poprzez personalizację. Istnieją narzędzia, dzięki którym wszystkie wiadomości wyglądają tak, jakby były napisane przez człowieka z myślą o kliencie, np. mogą nawiązywać do jego ostatniej aktywności na serwisie lub odnosić się do zakupionego przez niego produktu. Narzędzia te nie tylko pozwalają na wysyłkę maili z imieniem i nazwiskiem, ale i na jak najlepsze dostosowanie treści wiadomości do indywidualnego klienta. Dobrym pomysłem na budowanie tych relacji jest wysyłanie wiadomości z prośbą o pozostawienie opinii o firmowych produktach lub prośba o wypełnienie ankiety satysfakcji.
Mailing jest prosty i mierzalny
Skuteczny marketing online może być wdrożony niezwykle szybko. Aby stworzyć profesjonalną wiadomość, wystarczy przygotować odpowiednią treść i atrakcyjną grafikę lub animację np. z galerią najnowszych produktów. Warto także zauważyć, że e-mail jest mierzalny. Oznacza to, że można dokładnie prześledzić, co stało się z wiadomością, czyli kto ją przeczytał, w co kliknął i czy przeszedł dalej na daną witrynę i dokonał na niej zakupu. A zatem można w sposób ilościowy i jakościowy sprawdzić skuteczność kampanii mailingowej.
Aby zmierzyć skuteczność mailingu, bierze się pod uwagę dostarczalność maili, czyli liczbę wiadomości, które trafiły na skrzynkę klientów. Niska dostarczalność świadczy o potrzebie aktualizacji bazy danych klientów, których konta mogą być nieaktywne. Niezwykle istotny jest wskaźnik otwartych maili (open rate), który dostarcza informacji, ile z wysłanych wiadomości rzeczywiście zostało otwartych przez klientów, a ile od razu trafiło do kosza. Równie ważna jest ilość pozytywnych odpowiedzi klientów na otwartego maila, czyli np. dokonali zakupu dzięki linkowi zawartemu w mailu. Jeśli ich liczba wynosi mniej niż 20% wszystkich maili otwartych, może to oznaczać, że wiadomości te są mało interesujące pod względem treści i grafik, nie zawierają żadnego pytania skierowanego do klientów lub nie mają odpowiedniego CTA, czyli wezwania do działania. Jeśli współczynnik odpowiedzi na otwarte maile wynosi 30-40% wszystkich otwartych wiadomość jest to bardzo dobry wynik i świadczy o tym, że cała kampania mailingowa była skuteczna i opłacalna.
Jeśli chcesz budować pozytywne relacje z klientami, a przy tym zwiększyć sprzedaż, skorzystaj z oferty naszej agencji SEO/SEM Result Media! Bez względu na rodzaj Twojej działalności i Twoje cele biznesowe zaprojektujemy dla Ciebie wiadomości e-mail pełne chwytliwej treści z atrakcyjną szatą graficzną, które skutecznie przykują uwagę klientów oraz zachęcą ich do wykonania z góry określonych czynności. Nie czekaj i już dziś rozpocznij z nami skuteczną kampanię mailingową, której efekty zobaczysz bardzo szybko!
Jacek Parysek
Marketing Hero & Ninja
Pasjonat marketingu, od innowacyjnych strategii po skuteczną realizację. Miłośnik dobrych samochodów, pysznego jedzenia i podróży.