Ads

Historia Zmian na koncie Google Ads – dlaczego warto trzymać rękę na pulsie

27 lipca 2021

Google Ads to złożone narzędzie dające wiele możliwości. Kto miał do czynienia z tworzeniem i optymalizacją, wie, że prawie każda udana kampania nie powstaje od razu, a zanim pożądane wyniki zaczynają być widoczne, potrzebne są poprawki i testy. Są one niezbędne, bo zmienia się sytuacja rynkowa, zatem właściwie każdą kampanię trzeba optymalizować. Aktywna optymalizacja kampanii oznacza, że ​​istnieje wiele zmiennych, które trzeba monitorować i często dostosowywać. Słowa kluczowe, stawki, tekst reklamy, budżety, ustawienia i kierowanie to tylko niektóre z elementów, na które warto zwrócić uwagę.

Po dokonaniu wprowadzonych zmian na koncie, warto sprawdzić, co, jak i kiedy zmodyfikowaliśmy. Pomoże nam w tym historia zmian. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że historia zmian nie jest ważnym narzędziem optymalizacyjnym, ale jak wkrótce się przekonamy – jest ono kluczowe zarówno dla specjalistów, jak i klientów.

Przyjrzyjmy się zatem, jak możemy wykorzystać historię zmian do optymalizacji kampanii.

Co to właściwie jest historia zmian Google Ads? 

Mówiąc najprościej, narzędzie historii zmian Google Ads zawiera listę wszystkich zmian wprowadzonych na koncie w ciągu ostatnich dwóch lat. Te dane pozwolą nam lepiej zrozumieć, jakie zdarzenia mogły wywołać zmiany skuteczności prowadzonych kampanii.

W historii konta możemy zobaczyć następujące rodzaje zmian na różnych poziomach:

  • reklama – działania związane z tworzeniem, edycją, wstrzymywaniem, wznawianiem lub usuwaniem reklamy,
  • budżet – dostosowania budżetu kampanii, ale nie budżetów wspólnych,
  • stawka – dostosowania stawek grupy reklam i za słowo kluczowe,
  • konwersje – działania związane z tworzeniem, edycją lub usuwaniem działań powodujących konwersje,
  • sieć – zmiany sieci reklamowych, na które kierowana jest kampania,
  • słowo kluczowe – działania związane z dodawaniem, wstrzymywaniem, wznawianiem i usuwaniem słów kluczowych, a także dostosowania maksymalnej stawki CPC lub strony docelowej na poziomie słów kluczowych,
  • stan – działania związane ze wstrzymywaniem, wznawianiem lub usuwaniem kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego lub reklamy,
  • kierowanie – dostosowania ustawień kierowania kampanii na określony język lub lokalizację.

Dlaczego jest to takie ważne?

Historia zmian zapisuje każdą zmianę dokonaną na koncie w ciągu ostatnich dwóch lat . W jaki sposób może to być dla nas pomocne? Odpowiedź jest prosta – pomaga w analizowaniu kampanii i testowaniu.

Specjaliści 

Wyobraź sobie sytuację, w której jesteś specjalistą Google Ads (być może nie musisz sobie wyobrażać, bo właśnie tak jest) i niedawno wprowadziłeś zmiany na swoim koncie reklamowym. Wprowadzając je, myślałeś raczej o poprawie wyników kampanii, ale ku Twojemu zaskoczeniu jest odwrotnie i kampanie osiągają gorsze wyniki. Chcąc jak najszybciej odwrócić bieg wydarzeń, starasz się cofnąć zmiany, ale skąd dokładnie wiesz, jakie konkretnie zmiany wprowadziłeś? Pamięć ludzka choć dobra, potrafi być krótka i jeśli nie zabezpieczyłeś się odpowiednimi notatkami utkwiłeś w martwym punkcie. W tym miejscu narzędzie zmian okazuje się zbawienne – jesteś w stanie zobaczyć, co zmieniłeś z dokładnością do minuty, co więcej – możesz cofnąć zmiany dla określonej minuty, godziny lub dnia. I odetchnąć z ulgą 😊

A może właśnie zdarzyła się odwrotna sytuacja. Wprowadziłeś zmiany na koncie, za sprawą których ku Twojemu zadowoleniu widzisz poprawę wyników. Dzięki dostępowi do historii zmian możesz zweryfikować, jakie dokładnie zmiany zostały wykonane w czasie, kiedy wyniki się poprawiły. A wnioski i dobre praktyki wdrażać podczas przyszłych optymalizacji!

Klienci

Narzędzie historia daje klientom wgląd w to, co tak naprawdę specjaliści SEM robią na ich kontach. Agencja może oczywiście wysłać raport informujący o wykonanych działaniach, ale jak klient może być w 100% pewny, że zmiany rzeczywiście zostały wprowadzone? Otóż może przekonać się o tym, sprawdzając historię zmian!

Warto zwrócić uwagę na to, że nie ma możliwości sfałszowania wpisów zmian. Wszystkie zmiany w raporcie agencji można powiązać z historią zmian, aby upewnić się, że się sumują. Klient będzie również mógł zobaczyć, kiedy zmiany zostały wprowadzone i jak wpłynęły na ogólną skuteczność kampanii.

Unikanie zamieszania

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zalogować do swojej kampanii Google Ads, spojrzeć na nią i pomyśleć „Chwila, nie pamiętam, żebym to robił”?

Często zdarza się, że kilka osób ma dostęp do konta Google Ads, aby móc zobaczyć, co się dzieje. Ale gdy dostęp ma wiele osób jednocześnie, istnieje niebezpieczeństwo wprowadzenia zbyt wielu zmian na raz lub co gorsze – wprowadzenie niechcianych zmian. W najlepszym przypadku to tylko nieporozumienie. Ale co jeśli zapomniałeś odebrać dostęp komuś, z kim już nie pracujesz, a ta osoba swoimi działaniami utrudnia Ci pracę. Pomijając tak dramatyczny bieg wydarzeń, historia zmian Google Ads może Ci powiedzieć, kto i co zrobił na koncie. Dzięki temu upewnisz się, że wszyscy jesteście po samej stronie.

Jak najlepiej wykorzystać narzędzie historii zmian?

To chyba wystarczające argumenty, aby docenić to narzędzie. A jak najlepiej wykorzystać je we własnych reklamach i kampaniach?

Główną zaletą historii zmian jest posiadanie wszystkich zmian na koncie w jednym miejscu. Dzięki temu, że możesz zobaczyć, jakie zmiany wprowadziłeś z dokładnością do minuty, dostosowywanie kampanii jest bardzo proste. Jeśli uważasz, że niedawna zmiana nie przyniosła pożądanego efektu, możesz szybko cofnąć wszystkie do punktu wyjściowego. Jeżeli natomiast uznasz, że wprowadzona modyfikacja poprawiła wyniki , warto sprawdzić, czy nie przyniesie ona dobrych rezultatów w innych kampaniach. Jeśli nie zarządzasz samodzielnie swoim kontem Google Ads, możesz zobaczyć, jakie prace (jeśli w ogóle) są wykonywane na Twoim koncie. I już będziesz wiedział, czy freelancer lub agencja, z którą współpracujesz, faktycznie działa i optymalizuje kampanie, czy tylko uszczupla Twój portfel 😉

Dowiedz się, jak osiągamy sukcesy dla naszych Klientów i sprawdź, co możemy zrobić, aby zoptymalizować Twoje kampanie, wykorzystując machine learning i najnowsze narzędzia marketingu internetowego. Skontaktuj się z nami!

Napisz do nas