Organic Traffic

Organic traffic, czyli ruch organiczny, oznacza liczbę wszystkich użytkowników, którzy trafili na konkretną witrynę internetową w wyniku wpisania określonej frazy kluczowej i kliknięcia w link niebędący częścią płatnej reklamy. Ten darmowy, bezpłatny ruch jest największy najczęściej na witrynach, które znajdują się na pierwszych dziesięciu pozycjach wyświetlanych przez wyszukiwarkę Google w odpowiedzi na daną frazę kluczową – tzw. ranking top 10 stron internetowych. Każda witryna zaindeksowana przez roboty Google ma realną szansę na pojawienie się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki pod warunkiem, że spełni szereg określonych kryteriów.   

Co wpływa na ruch organiczny?

Organic traffic na stronie można zwiększyć poprzez prowadzenie odpowiednich działań na stronie (on-site), jak i poza nią (off-site). Aby rozpoznać przyczynę małego ruchu organicznego, wykonuje się audyt SEO, który pozwala przeanalizować witrynę pod kątem jej budowy technicznej, treści na niej zawartych i wszystkich linków zewnętrznych prowadzących do witryny. Audyt SEO pozwala zatem wykryć błędy oraz mocne strony witryny, które mają realny wpływ na ruch organiczny — naprawa tych problemów pozwala skutecznie zwiększyć organic traffic. Do mierzenia ruchu na stronie dostępne są różnego rodzaju zaawansowane narzędzia, takie jak Google Analytics, Google Search Console czy Ahrefs. Wiele z tych narzędzi wykorzystuje kod śledzenia na stronie, dzięki czemu można za ich pomocą sprawdzić m.in.: skąd użytkownicy trafiają na daną stronę, jak długo na niej przebywają, jak wygląda ich ścieżka, z jakich linków zewnętrznych trafiają na stronę czy jaka jest średnia pozycja witryny w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych. 

Zobacz też: SEO