Kampania
SŁODYCZOWO, czyli historia o tym, jak przekąski z całego świata zdobywają polski rynek. ROAS x 19!
KLIENT: Słodyczowo to młoda, rozwijająca się firma oferująca przekąski z całego świata.
W ofercie sklepu znajdują się produkty z wielu krajów Europy, ale też Azji i Ameryki.
Cele
Najważniejszym celem naszych działań jest budowanie zasięgu i świadomości marki. Kampanie Google Ads oraz promocja w social mediach oraz działania SEO poprawiające wyniki organiczne naszego Klienta mają za zadanie osiągniecie wzrostu widoczności w sieci, zwiększenie liczby transakcji oraz przychodu firmy, która od ponad roku działa na rynku.
Słodyczowo to e-commerce oferujący słodycze i przekąski z całego świata – z różnych krajów Europy, Azji czy Ameryki. W swojej ofercie ma mnóstwo łakoci, m.in. ciastka, batony, czekoladki, cukierki, żelki, gumy, pianki; ale też słone przekąski – chipsy, chrupki, precle, popcorn. Ponadto oferuje płatki śniadaniowe, kremy do smarowania, zupki, sosy, napoje energetyczne, gazowane, herbaty, a także zestawy prezentowe.
Sklep powstał w Polsce na początku 2020 roku, a swoją aktywność rozpoczął w marcu ubiegłego roku. To był niezwykły czas – na świecie, a potem w Polsce wybuchła pandemia. Od momentu uruchomienia sklepu firma sama prowadziła działania online. Jednak wkrótce zauważyła problem braku widoczności w internecie. Dlatego we wrześniu 2020 Słodyczowo zwróciło się do nas o pomoc w budowaniu świadomości marki w sieci oraz prowadzeniu kampanii online.
Minął już ponad rok naszej współpracy – to świetny czas na ocenę skuteczności prowadzonych działań, a także spojrzenie na ich zakres oraz efekty poszczególnych aktywności.
Grupa docelowa
Zatem zacznijmy od początku… czyli do kogo firma chce dotrzeć ze swoją ofertą?
Jedyna sensowna odpowiedź brzmi: do wszystkich! Bo kto nie lubi słodyczy? Choć zazwyczaj znamy te, które na co dzień dostępne są w najbliższym sklepie spożywczym czy ulubionym supermarkecie. Słodyczowo pokazuje nam świat w pigułce, a właściwie w … cukierku 😉
Ze swoimi produktami z różnych krajów Europy, z Azji czy ze Stanów Zjednoczonych firma chce dotrzeć do osób młodszych i starszych, którzy są fanami słodyczy, przekąsek i… podróży. To osoby, które zwiedziły dalekie kraje, doświadczyły egzotycznych przysmaków i kupując produkty z danego miejsca, wracają wspomnieniami do miłych chwil. Albo wręcz przeciwnie – chcą poznać dalekie kraje dzięki spróbowaniu orientalnych, niezwykłych łakoci, a potem wyruszyć na szlak przygody.
Wyzwania
Sklep oferuje słodycze i przekąski z całego świata, ale na tym też polega trudność w prowadzeniu działań promocyjnych – to są produkty, których nie znajdziemy nigdzie indziej w Polsce, często limitowane edycje. Co oznacza, że asortyment sklepu cały czas się zmienia, a prezentowane w danej chwili produkty mogą zniknąć i już się nie pojawić. Oferta jest również zależna od ich dostępności u zagranicznych, często bardzo odległych partnerów, zachowania łańcucha dostaw. Ta sytuacja wymagała więc od nas systematycznej i ciągłej kontroli nad kampaniami oraz monitorowania dostępności produktów. Dokładne założenia prowadzonych kampanii ustalaliśmy na bieżąco wspólnie z Klientem, przygotowując na każdy miesiąc precyzyjną strategię, która uwzględniała produkty dostępne w sklepie oraz nowości w ofercie i kalendarz wydarzeń.
Kolejnym wyzwaniem była również ogromna liczba fraz kluczowych do zagospodarowania, a to przekładało się na czasochłonny i kosztowny proces SEO.
Ponadto dbałość o etyczne zachowanie wymagała od nas sukcesywnego wykluczania fraz konkurencyjnych i rezygnacji z większości kampanii inteligentnych, które w sposób automatyczny dobierają reklamy do zapytań użytkowników.
Działania
W prowadzonej kampanii skupiliśmy się na działaniach w Google Ads, a przede wszystkim:
- kampaniach linków sponsorowanych – były to dedykowane kampanie dla konkretnych marek kawy, działania związane z poszczególnymi regionami świata (Azja, USA, Europa, Kanada, Japonia), kampanie promujące bestsellery na podstawie skuteczności reklam DSA i PLA;
- reklamach Dynamic Search Ads (DSA) generowanych na podstawie zawartości strony (bardzo ciekawe, unikalne opisy produktów) i skierowanych do osób poszukujących produktów dostępnych w sklepie naszego Klienta;
- zaawansowanych kampaniach produktowych (PLA) – niezwykle skutecznych kampaniach dla e-commerce generowanych w oparciu o feed produktowy;
- reklamach displayowych w sieci reklamowej Google (GDN), których zadaniem było budowanie świadomości marki oraz docieranie do jak największego grona odbiorców;
- działaniach remarketingowych, które zachęcały do ponownego odwiedzenia sklepu i zakupu oglądanych produktów.
Prowadziliśmy też kampanie wideo na YouTube, dzięki którym docieraliśmy do młodszego grona odbiorców oraz działania w social mediach kierowane do fanów przekąsek i podróży.
Dla kampanii na Facebooku i Instagramie przygotowaliśmy zestaw przyciągających wzrok kreacji, które wykorzystywaliśmy do prezentacji oferty. Podczas tworzenia grafik zależało nam na zachowaniu spójności całej oferty, wykorzystaniu realistycznych zdjęć produktów, podkreśleniu ich różnorodności, a także nawiązaniu do regionu ich pochodzenia oraz konkretnego okresu kalendarzowego. Młodzieżowy charakter kreacji został podkreślony przez zastosowanie bogatej palety barw i nowoczesnych fontów.
Kampanie te miały 2 cele:
- generowanie ruchu i dokonywanie konwersji w postaci zakupu,
- budowanie zasięgu i świadomości marki, a wszystko to przy pomocy atrakcyjnych reklam statycznych (kwadraty, karuzele, animacje).
Prowadzone działania na bieżąco monitorowaliśmy przy pomocy Google Analytics, modyfikując zakres kampanii i dobierając najbardziej efektywne formy reklam.
Rezultaty
Nasze działania – kampanie Google Ads oraz reklamy w social mediach przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i liczby użytkowników sklepu.
Działania Google Ads i Facebook Ads (listopad 2021 vs wrzesień 2020)
- 6 x wzrost użytkowników
- 30 x wzrost liczby transakcji
- 40 x wzrost przychodów
- 19 x wzrost ROAS
W ciągu tego roku współpracy zauważyliśmy, że synergia prowadzonych kampanii online, cykliczne odświeżanie kreacji oraz systematyczne budowanie widoczności witryny w sieci przynosi bardzo dobre efekty. Klient zadowolony z naszych działań kontynuuje z nami współpracę.