Kampania

314% wzrostu widoczności domeny w TOP 3 – sukces konsekwentnej i długofalowej strategii SEO dla salonparker.pl

KLIENT: salonparker.pl – sklep oferujący artykuły piśmiennicze najbardziej rozpoznawalnego producenta luksusowych długopisów oraz piór wiecznych

Cele:

Celem naszych działań jest rozbudowa ruchu organicznego, zwiększanie zasięgów, a tym samym liczby użytkowników witryny.

Opis:

Pisanie przy pomocy stylowego pióra wiecznego czy niezwykle eleganckiego długopisu ma w sobie coś magicznego. Salonparker.pl to sklep, który powstał z pasji do tego, co kunsztowne, precyzyjnie wykonane, a jednocześnie praktyczne i ergonomiczne. Firma jest częścią grupy Excellent Office, która od 2002 roku dostarcza na rynek różnorodne artykuły szkolne, plastyczne i biurowe, w tym legendarne artykuły piśmiennicze marki Parker.

Sklepów z artykułami piśmienniczymi jest bardzo dużo. Salonparker.pl chciał mocniej zaistnieć na rynku i dlatego podjął decyzję o budowaniu swojej pozycji m.in. dzięki działaniom SEO, które prowadzimy dla Klienta od 2019 roku.

Grupa docelowa
Pióro wieczne czy elegancki długopis to kwestia stylu, prestiżu czy podkreślenia swojej pozycji. Wysokiej jakości produkty są szczególnie cenione przez osoby dojrzałe, podtrzymujące tradycję ręcznego pisania lub traktujące pióro czy długopis jako ekskluzywny prezent – kwintesencję unikalnego designu, ponadczasowej klasyki, a także symbol trwałości, uniwersalności i niezawodności. To także świetny pomysł na wyjątkowy i niepowtarzalny prezent, który gwarantuje spersonalizowany grawer. Biorąc to pod uwagę, nasze działania contentowe skupialiśmy na tekstach dotyczących pomysłów na prezent dla dojrzałych odbiorców.

Wyzwanie
Mając ograniczony budżet, mieliśmy za zadanie rozbudowanie ruchu organicznego i zwiększanie zasięgów sklepu, a tym samym dotarcie z ofertą do jak największej grupy potencjalnych nowych klientów. Ekskluzywność wielu oferowanych produktów oznaczała, że musimy traktować je jako niecodzienny zakup, dla osób wymagających, które cenią wysoką jakość i trwałość przedmiotów.

Nasze działania
Współpracę z Klientem zaczęliśmy od audytu, który pozwolił nam zdiagnozować najistotniejsze problemy na stronie. Przygotowana lista wytycznych wymagała wdrożenia ich przed rozpoczęciem cyklicznych działań SEO, aby dostosować stronę do standardów wyszukiwarek i w trakcie dalszych prac nie utracić potencjału prowadzonych działań.

Optymalizacja techniczna miała za zadanie poprawić indeksację witryny oraz odpowiednio opisać jej zawartości, co umożliwiło pozbycie się tych elementów, które mogą niekorzystnie wpływać na jej ocenę przez wyszukiwarkę.

Na stronie w pierwszej kolejności wprowadziliśmy standaryzację adresów URL. To pozwoliło na wprowadzanie dalszych poprawek optymalizacyjnych na gotowej już strukturze adresów i łatwiejsze wskazywanie kolejnych sekcji zawierających błędy.

Kolejne działania wiązały się z przygotowaniem plików robots.txt, aby wyszukiwarki wiedziały, które pliki lub katalogi nie powinny być indeksowane. Ponadto poprawiliśmy szablony na stronie i uzupełniliśmy opisy do grafik, ustanowiliśmy odpowiednie przekierowania i usunęliśmy błędy w kodzie. Stworzona przez nas nowa sitemapa pomogła w szybszym i sprawniejszym indeksowaniu podstron witryny naszego Klienta.

Szybkość ładowania strony ma bardzo duże znaczenie dla widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Google zwraca uwagę na czasy ładowania prezentowanych w wynikach organicznych stron i w oparciu o ten element może wykluczyć stronę z wyników SERP. Dlatego zadbaliśmy o techniczne aspekty strony poprawiające jej szybkość ładowania.

Ponieważ testy pokazały, że strona nie była dostosowana do urządzeń mobilnych, kolejnym krokiem było dostosowanie strony do współczesnych standardów mobile. Ostatni rok dość mocno wpłynął na proces zakupowy i wielu klientów sklepów stacjonarnych przeszła do internetu. Już ponad 60% użytkowników urządzeń mobilnych deklaruje, że cyklicznie dokonuje zakupów przez telefon ze względu na dostępność i wygodę. Dzięki naszym działaniom obecnie strona w 100% dostosowana jest do wygodnego korzystania z niej z urządzeń mobilnych.

Odpowiednio przygotowana i unikalna treść wpływa na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Zaliczają się do niej takie elementy jak tytuły oraz opisy podstron, a także cała zawartość merytoryczna strony, z uwzględnieniem nagłówków, podziału na logicznie uporządkowane akapity oraz linki wewnętrzne, które powinny być przygotowane z myślą o użytkownikach. Przeprowadzona przez nas optymalizacja treści dotyczyła ona m.in. opisów kategorii, uzupełnienia treści na podstronach czy stworzenia wewnętrznego linkowania. Zarekomendowaliśmy też Klientowi niezbędne zmiany na stronie  w przypadku asortymentu – podstron produktowych, w tym uzupełnienie/poprawienie opisów i znaczników (title/description).

Następnie przygotowaliśmy długofalową strategię poprawy widoczności strony opartą na najnowszych, bezpiecznych i skutecznych metodach współczesnego SEO, która skupiała się na:

  • optymalizacji podstron kategorii i produktowych,
  • pracach contentowych onsite (zamieszczeniu na stronie unikatowych opisów i tagów),
  • budowaniu wizerunku marki w oparciu o linkbuilding z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych, buzzmarketingu oraz wpisów gościnnych,
  • rozbudowie strony o dodatkowy content,
  • monitoringu i analizie strony z wykorzystaniem sprawdzonych i wiarygodnych narzędzi SEO.

REZULTATY:

Działania SEO wymagają kompleksowego podejścia, a ich efekty najczęściej widoczne są dopiero po kilku miesiącach. Dlatego rozpoczynając prace optymalizacyjne, konieczne jest wyznaczenie wskaźników, dzięki którym na bieżąco oceniamy efekty podjętych działań. Do najważniejszych należą widoczność strony oraz ruch organiczny.

Dzięki dobrze przemyślanej strategii i jej konsekwentnej realizacji nasze działania SEO przyczyniły się do osiągnięcia świetnych wyników – 314% wzrostu widoczności w TOP 3.

Cały czas monitorujemy pozycje konkretnych fraz kluczowych (SeoStation),  analizujemy liczbę wizyt, kliknięć oraz CTR (Google Search Console). Ponadto badamy zmiany behawioralne oraz parametry pozyskiwania użytkowników w oparciu o dane z Google Analytics. Cyklicznie wykonujemy badania elementów technicznych, wykorzystując narzędzia własne i na bieżąco optymalizujemy stronę docelową.

Dzięki systematycznej pracy obserwujemy znaczące wzrosty na wielu monitorowanych frazach związanych z branżą, w tym także poprawę zapytań lokalnych.

Podjęte przez nas działania spowodowały poprawę najistotniejszych wskaźników SEO, a dodanie contentu wzmocniło frazy (także lokalne). Klient zadowolony z naszych działań kontynuuje z nami współpracę. Prowadzone na bieżąco prace onsite poprawiają kolejne sekcje strony, a dzięki konsekwentnemu linkbuildingowi wspieramy popularność domeny.

Napisz do nas