Kampania

Mój Dobry Dom – jak wygenerowaliśmy 2811 leadów?

Mój Dobry dom to holistyczny projekt, oferujący klientowi kompleksowe przeprowadzenie termomodernizacji domu. Temat ważny zarówno środowiskowo, jak i społecznie czy ekonomicznie. 

Pierwszym krokiem, jaki wykonaliśmy podczas współpracy z klientem, była gruntowna analiza konkurencji na polskim rynku. To umożliwiło nam zaproponowanie strategii digital obejmującej benchmark rynku, usług związanych z User Experience i User Interface, tworzenie serwisu internetowego oraz treści. W związku z tym, że odpowiadaliśmy również za dowożenie wyników związanych z performance marketingiem – czyli ilością leadów, konwersją przy kampaniach, czy ruchem przychodzącym na stronę, to oczywiste było dla nas zaangażowanie w każdy aspekt prototypowania i tworzenia kreacji. Wszystko w celu osiągnięcia założonych celów i budowania pozytywnego doświadczeniem użytkownika. 

Jednym z wyzwań, które pojawiło się w projekcie, była pomoc w opracowaniu i wdrożeniu interaktywnych kalkulatorów do szacowania oszczędności dzięki termoizolacji oraz kalkulatora finansowania. Z założenia miało być to narzędzie przejrzyste, proste w obsłudze i intuicyjne. 

Kolejnym sprawdzianem było prowadzenie działań reklamowych w celu pozyskania wartościowego ruchu oraz leadów. Szczególnie na tle nieprzejrzystej konkurencji i wielu firm prowadzących zbliżoną działalność i komunikację. Dlatego też od samego początku monitowaliśmy wszelkie elementy – co użytkowników interesuje, w co klikają, a co wymaga optymalizacji lub zmiany, w celu utrzymania maksymalnie wysokiej konwersji oraz utrzymania dużej efektywności budżetu. 

Czym się zajmowaliśmy? 

Realizując projekt Mój Dobry Dom, odpowiadaliśmy za:

Analizę rynku – konsumenta i konkurencji – po to, by dowiedzieć się, do kogo chcemy mówić i jak to robić skutecznie. Równie ważnym czynnikiem było poznanie działań i kanałów komunikacji konkurencji, aby wyróżnić się na jej tle. 

Strategię Digital – holistyczny plan działań z harmonogramem, zaplanowaniem sekwencji działań, dzięki czemu możliwe było osiągnięcie zamierzonych wyników.. Strategia obejmowała przede wszystkim połączenie działań performance oraz contentowych. 

Grafiki od naszego studia graficznego – w toku całego projektu i prowadzonych kampanii odpowiadaliśmy za przygotowywanie wszelkiego rodzaju grafik – layouty strony internetowej, bannery reklamowe czy grafiki do postów w mediach społecznościowych. 

Copywriting & Content – kwestie contentowe obejmowały m.in. artykuły i publikacje zarówno w kanałach własnych, jak i w mediach zewnętrznych, artykuły blogowe i treści na stronie www. Wartościowe treści pozwoliły na zbudowanie ruchu organicznego oraz rozpoznawalność marki w sieci. 

Prowadzenie kampanii Performance – od kampanii nakierowanych na pozyskanie leadów, przez kampanie związane z ruchem na stronę aż po kampanie i działania reklamowe w Social Media – w szczególności Facebook Ads oraz w systemach reklamowych Meta ADS, Google ADS (search, GDN, Discovery i PMax). 

Najważniejsze działania

Analiza CPC 

Na załączonym wykresie przedstawiono spadek kosztów kliknięcia w czasie. Spadek ten jest wynikiem optymalizacji kampanii reklamowej, która została przeprowadzona poprzez analizę słów kluczowych, lokalizacji odbiorców, rodzaju urządzeń, na których pojawiają się reklamy oraz charakterystykę odbiorców.

Obraz zawierający Wykres, linia, diagram, stok

Opis wygenerowany automatycznie

Analiza klikalności CTR

Poniższy wykres przedstawia zachowanie się współczynnika klikalności. Współczynnik ten pokazuje czy docieramy do właściwych odbiorców z właściwym przekazem. Wyższy wynik świadczy o większej klikalności wyświetlanych reklam. 

Obraz zawierający linia, Wykres, diagram, stok

Opis wygenerowany automatycznie

Analiza kosztu konwersji CPA

Poniższy wykres przedstawia kształtowanie kosztu konwersji w czasie prowadzenia działań reklamowych. Koszt ten systematycznie malał, co świadczy o dobrym doborze kreacji, grupy docelowej oraz placementów reklamowych. Nie bez znaczenia dla obniżania tego kosztu jest tez umiejętnie prowadzona optymalizacja.

Wyniki:

Łącznie 2811 leadów

Wzrost CTR kampanii do poziomu 4,6%, znacząco powyżej średniej rynkowej

Koszt leada obniżyliśmy do 19 zł

Conversion Rate wynosił prawie 6%

Napisz do nas