Kampania

Matexi – wzrost liczby konwersji o 140%!

Performance marketing lub inaczej marketing efektywnościowy uznawany jest za najlepszą ścieżkę, dzięki której możliwe jest osiągnięcie najwyższych wskaźników konwersji, a także pozyskanie nowych klientów. Skuteczna strategia powinna uwzględniać nie tylko wykorzystanie właściwych narzędzi – istotne są również cele kampanii, budżet czy target.

Nasi specjaliści z działu Performance Marketing doskonale zdają sobie z tego sprawę! O tym, że prowadzone przez nas działania faktycznie przynoszą zamierzone efekty, zobrazować możemy na przykładzie jednego z naszych klientów – Matexi. Porównując rok 2022 do 2023, konwersja wzrosła o 140%, a spadek kosztu konwersji o 58% przy wzroście budżetu reklamowego wyłącznie o 31%. Jak tego dokonaliśmy? Szczegóły poniżej!

Zobacz nasz Case Study w formie PDF

Najważniejsze informacje o kliencie

Matexi jest przodującym belgijskim deweloperem mieszkaniowym, działającym od 1945 roku. Firma zrealizowała marzenia o własnym domu dla ponad 80 000 klientów. Działania Matexi opierają się przede wszystkim na skrupulatnej analizie, perfekcyjnym przygotowaniu projektów i ogromnym doświadczeniu specjalistów – z częścią z nich mamy okazję pracować na co dzień. Firma obecna jest na rynku warszawskim, a od 2019 roku rozwija ofertę nowych mieszkań w Krakowie.

Nasze cele

Z Matexi współpracujemy od 2020 roku, odpowiadając za performance marketing od samego początku. Naszym głównym celem jest pozyskanie jak najwyższej jakości leadów, które przekształcą się w sprzedaż dla zróżnicowanych inwestycji. Jest to możliwe dzięki skutecznej strategii optymalizacji.

Grupa docelowa

W reklamach stawiamy przede wszystkim na różnorodność, ponieważ rozumiemy, że różne grupy mają różnorodne potrzeby. Dla przykładu, w naszej głównej grupie docelowej, obejmującej osoby w wieku od 25 do 65+, mamy do czynienia z wieloma rozbieżnymi sytuacjami życiowymi. Niektórzy z nich to rodziny, szukające przestrzeni dla swoich dzieci. Inni to single poszukujący kawalerki, a jeszcze inni to pary, potrzebujące mieszkania lub przestrzeni biurowej. Dzięki szeroko rozbudowanej bazie odbiorców Google mamy możliwość dotarcia do osób, które aktywnie poszukują nieruchomości w internecie. Wykorzystujemy do tego odpowiednie sygnały i narzędzia targetingowe.

Przebieg współpracy oraz działania

Od początku naszej współpracy z Matexi, skupiamy się przede wszystkim na platformach Google i Meta, wykorzystując wiele możliwości oferowanych przez systemy. Głównym elementem naszej strategii jest nieustanne monitorowanie, analiza, optymalizacja, testowanie, a także wyciąganie wniosków z prowadzonych działań. Stale badamy i doskonalimy grupy docelowe, aby dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem mieszkania w poszczególnych inwestycjach.

Naszą komunikację dostosowujemy w taki sposób, aby najlepiej przedstawić USP danej inwestycji. Dodatkowo dokładnie dobieramy umiejscowienie reklam – dzięki temu możemy być obecni na każdym etapie ścieżki decyzyjnej klienta. W trakcie współpracy wspieramy Matexi w realizacji strategii reklamowej, prowadzeniu kampanii reklamowych i optymalizacji. Zapewniamy także kompleksową obsługę w kwestii konfiguracji analityki na stronach internetowych klienta.

Aby osiągać lepsze wyniki, poszukujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam zwiększyć liczbę pozyskanych leadów. Ścisła współpraca z deweloperem pozwala na realizowanie założonych wyników sprzedażowych już kolejny rok z rzędu. Na szczególną uwagę zasługuje również fakt, że w 2023 roku wspomniane cele zostały zrealizowane już na początku listopada!

matexi współpraca resultmedia

Rezultaty na przykładzie jednej z inwestycji

Działania performance marketing wymagają holistycznego podejścia – tylko sposobem możliwe jest osiągnięcie wymiernych korzyści.

google ads rezultaty matexi

Powyższe dane dotyczą jednej wybranej inwestycji z kampanii Google i Facebook. Podane powyżej wyniki dotyczą okresu od 1 połowy roku 2022 do 1 połowy roku 2023.

Podsumowując, współpraca z firmą Matexi i wyniki, które udało nam się osiągnąć, jednoznacznie pokazują, że odpowiednio przeprowadzone działania performance umożliwiają skuteczne zrealizowanie założonych celów biznesowych, będąc tym samym przysłowiowym kluczem do sukcesu.

Podjęte przez nas działania w połączeniu ze spójną współpracą z Klientem pozwoliły osiągnąć efekty, które realnie przyczyniły się do sukcesu marki.

specjaliści resultmedia
Napisz do nas