Kampania
Międzynarodowy sukces – kampania online do leadów offline. Działania i aplikacja do dla firmy MAGO
Klient: MAGO – firma oferująca najwyższej klasy produkty dla branży wyposażenia sklepowego oraz magazynowego
EuroShop to największe w Europie targi wyposażenia sklepowego skupiające największych producentów wyposażenia i dostawców usług dla branży retail. Są źródłem informacji i inspiracji dla profesjonalistów i decydentów. To miejsce spotkań ekspertów ds. sprzedaży i marketingu poszukujących nowych pomysłów, które pomogą im jeszcze lepiej promować i sprzedawać produkty oraz usługi swojej firmy.
EuroShop oferuje wystawcom i odwiedzającym nieograniczone możliwości prezentacji nowatorskich rozwiązań i innowacyjnych produktów dla światowego handlu detalicznego. Warto pamiętać, że żadne inne targi nie pokazują tego, co dzieje się w szybko zmieniającym się świecie technologii w branży retail.
Targi mają już swoją wieloletnią tradycję – po raz pierwszy odbyły się w 1966 roku. Co 3 lata na tym największym wydarzeniu branży retali spotykają się wizjonerzy, którzy prezentują najbardziej zaawansowane rozwiązania z decydentami z topowych firm z całego świata.
W 2020 roku EuroShop zachwyciły wyjątkowym rozmiarem i międzynarodowym charakterem:
- 2300 wystawców z 57 krajów,
- 94 000 odwiedzających ze 142 krajów,
- 800 m kw. powierzchni wystawienniczej netto,
- 16 sal wystawowych.
Nie dziwi zatem, że targi te są tak chętnie odwiedzane przez liderów biznesu. Takim właśnie europejskim liderem w branży wyposażenia sklepowego jest firma MAGO, z którą współpracujemy od 2017 roku.
MAGO produkuje m.in. regały sklepowe i magazynowe, stojaki ekspozycyjne i stoły promocyjne oraz boksy kasowe. Firma inwestuje w najnowsze rozwiązania technologiczne, łącząc świat online i offline w sklepach i magazynach dzięki obsłudze stref płatności oraz systemom do zarządzania etykietami tradycyjnymi i elektronicznymi. Grupa MAGO ma oddziały nie tylko w Polsce, ale też w wielu innych krajach takich jak: Rosja, Niemcy, Francja i Ukraina oraz szeroko rozwiniętą sieć dystrybucyjną.
Nasze zadania
Z naszym Klientem współpracujemy już od kilku lat. W tym czasie prowadziliśmy zaawansowane kampanie w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej nastawione na zwiększenie świadomości marki i pozyskiwanie nowych klientów. Dodatkowo koordynowaliśmy proces promocyjny aplikacji MAGO AR SHOPFITTING, która pozwala na samodzielne zaplanowanie przestrzeni sklepu. Ale niewątpliwie największym naszym wyzwaniem było wsparcie firmy w działaniach marketingowych na tegorocznych targach EuroShop 2020 w Dusseldorfie. To prestiżowe wydarzenie i pozycja naszego Klienta jako lidera wymagały odpowiedniej oprawy. Ogromne znaczenie miał wygląd stoiska oraz zastosowanie w nim nowoczesnych rozwiązań, aby podkreślić jakość prezentowanej oferty, w tym m.in. wyjątkowy i innowacyjny produkt MAGO – inteligentny wózek Clever.
Chętnie pojęliśmy współpracę przy tym wydarzeniu. Najważniejszym celem naszych działań było stworzenie spójnego mechanizmu promującego targi EuroShop 2020. Naszym zadaniem było zaplanowanie wielokanałowej kampanii informującej o wydarzeniu i uczestnictwie w nim naszego Klienta.
Na targach firma prezentowała swoją ofertę w formie infokiosków, które zostały zaprojektowane, aby zapewnić proste i intuicyjne przejście użytkownika do pobrania katalogu. Jako Result Media zapewniliśmy Klientowi technologiczne wsparcie umożliwiające atrakcyjną i przejrzystą prezentację produktową. Zaprojektowaliśmy aplikację webową na iPady, która pozwoliła handlowcom MAGO przedstawienie konkretnych rozwiązań klientom odwiedzającym stoisko. Dzięki niej w trakcie wydarzenia zbierane były leady od zainteresowanych decydentów. Aplikacja MAGO AR SHOPFITTING pod kątem architektury została zaprojektowana podobnie jak wersja na infokiosk, co pozwoliło zachować spójność contentową obu urządzeń. Implementacja najistotniejszej podkategorii produktowej zgodnie z zasadami UX pozwalała z sukcesem przykuwać uwagę użytkowników. Dodatkowo implementacja buttonu do pobrania katalogu na głównym widoku startowym sprawiła, że był to najchętniej klikany element serwisu, co przełożyło się na najwięcej pobranych plików z głównym katalogiem produktowym.
Strategia
Kampania promująca targi EuroShop 2020 miała za zadanie dotrzeć do potencjalnych gości wydarzenia. Choć branża retali jest ogromna, to naszym celem było precyzyjne dotarcie do wąskiej grupy decydentów, którzy szukają dedykowanych rozwiązań dla swoich biznesów. Dlatego w celu zwiększenia efektywności kampanii wykorzystaliśmy kierowanie geolokalizacyjne. Dzięki geotrappingowi docieraliśmy z przekazem do użytkowników urządzeń przenośnych w określonym miejscu i czasie, czyli właśnie podczas targów.
Działania prowadziliśmy, wykorzystując możliwości Google Ads, ale przy tak wyjątkowym wydarzeniu korzystaliśmy z wielu rozwiązań, które pozwoliły nam skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych ofertą firmy.
W kampanii zdecydowaliśmy się na wykorzystanie:
- linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania,
- działań remarketingowych,
- reklam wizerunkowych z wykorzystaniem kreacji dynamicznych,
- formatu Bumper Ads na YouTube,
- mailingów.
Przygotowaliśmy landing page ze zmieniającym się contentem przed i po targach oraz różne formaty reklam, które wykorzystaliśmy w działaniach promocyjnych. Główną ideą stworzonych przez nas kreacji graficznych była chęć zaprezentowania użytkownikom wszystkich rozwiązań z oferty firmy, które były pokazywane podczas targów.
W ramach działań poprzedzających to wydarzenie uruchomiliśmy kampanie promocyjne, których zwieńczeniem była aktywność firmy i jej przedstawicieli na targach. Wspólnie z Klientem ustaliliśmy plan działań, który obejmował kampanie w wyszukiwarce, w sieci reklamowej oraz na kanale YouTube. Działania te kierowaliśmy do branży retail na rynkach europejskich, która mogła być zainteresowana oferowanym przez firmę asortymentem oraz do klientów i użytkowników strony MAGO.
Działania
- Kampania w wyszukiwarce i sieci reklamowej
Kampania w wyszukiwarce Google była prowadzona od 21 stycznia do 20 lutego, przy czym główny nacisk na intensyfikację działań był położny na aktywność przed targami, czyli do 10 lutego. Reklamy przygotowaliśmy po polsku i po angielsku, aby precyzyjnie dotrzeć do międzynarodowego biznesu.
Kampania w sieci reklamowej Google była prowadzona od 21 stycznia do dnia rozpoczęcia targów, czyli do 16 lutego. Jej celem było zwiększenie zasięgu promocji wydarzenia i dotarcie do jak największej liczby potencjalnie zainteresowanych użytkowników za całego świata.
Na potrzeby kampanii w sieci reklamowej przygotowaliśmy kreacje dynamiczne mające w pierwszej kolejności przykuwać uwagę użytkownika oraz przekazywać najistotniejsze informacje na temat targów, tj. datę wydarzenia, informacje na temat lokalizacji stoiska, a także premiery rozwiązań prezentowanych na targach. Ze względu na kierowanie kampanii do użytkowników w wielu krajach europejskich, kreacja została przygotowana zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej.
- Kampania na YouTube
W celu jeszcze większej intensyfikacji działań i poszerzeniu zasięgu promocji wydarzenia o jak największą liczbę użytkowników, uruchomiliśmy kampanię na YouTube. Była ona traktowana jako dodatkowy kanał komunikacyjny i została uruchomiona w ostatnim tygodniu przed rozpoczęciem targów, aby zwiększyć zasięg odbiorców i tym samym potencjalnych gości na targach, tuż przed ich rozpoczęciem.
- Landing Page
Celem przygotowanego przez nas landing page’a było stworzenie multifunkcjonalnego miejsca, gdzie użytkownik mógł pozyskać cenne informacje na temat targów i oferty MAGO. Pozwalał on także nadrobić zaległości tym, którzy nie mieli okazji wziąć udziału w wydarzeniu, m.in. dzięki prezentacji showroomu odwzorowującego stoisko MAGO. Sam landing page zmieniał się w trakcie kampanii: przed rozpoczęciem targów zachęcał do wzięcia w nich udziału, w trakcie prezentował bieżące wydarzenia, po – podsumowywał targi. W landing page’u umieściliśmy timer, który odliczał czas do wydarzenia. Na stronie dostępny był katalog produktów oraz odniesienia do social mediów, gdzie m.in. prowadzona była transmisja z targów.
- Mailingi
Przygotowaliśmy i rozesłaliśmy mailing zapraszający na targi do bazy, którą otrzymaliśmy od naszego Klienta. Wysyłka była realizowana w dwóch wersjach językowych – polskim i angielskim. W formule mailingu zakodowaliśmy specjalny identyfikator, dzięki któremu osoba otrzymująca mailing jednocześnie otrzymywała „wejściówkę” na wydarzenie. Do naszych zadań należała również korelacja wysyłki mailingu z bazą danych klientów MAGO.
Rezultaty
Łącznie wszystkie kampanie prowadzone w ramach promocji targów EuroShop 2020 wygenerowały prawie 3 mln wyświetleń. Jednak prawdziwą miarą sukcesu była liczba leadów zbieranych podczas targów. Handlowcy firmy MAGO, wykorzystując specjalnie zaprojektowane urządzenia z aplikacją, która umożliwiła prezentację oferty, zebrali kilkaset nowych kontaktów.
Kampania przygotowana przez nas dla firmy MAGO w związku z jej obecnością na targach w Dusseldorfie oraz aplikacja służąca do zbierania leadów i prezentacji oferty produktowej przyczyniła się do sukcesu naszego Klienta. Jako partner w tak istotnym międzynarodowym wydarzeniu w pełni zrealizowaliśmy postawione przez nami zadania. Cieszymy się z zaufania Klienta i kontynuujemy współpracę przy kolejnych działaniach promocyjnych.