Kampania

Jak skuteczne działania SEO poprawiły wyniki organiczne firmy GEERS Dobry Słuch o 371%?

 

KLIENT: GEERS Dobry Słuch – firma oferująca osobom cierpiącym na niedosłuch aparaty słuchowe i akcesoria do nich

Cele:

  • Wzrost poziomu użytkowników odwiedzających stronę
  • Poprawa widoczności serwisu i pozycji słów kluczowych
  • Poprawa profilu linkowania URLi i domeny

DZIAŁANIA:

  • Audyt strony
  • Propozycje tekstów na bloga
  • Monitoring domeny
  • Analiza działań konkurencji
  • Rekomendacje zmian onsite
  • Content marketing oraz linkbuilding

REZULTATY:

Wzrost użytkowników z ruchu organicznego o 371% (styczeń – grudzień 2019)

OPIS:

Firma GEERS Dobry Słuch istnieje na polskim rynku 25 lat. Ma 220 punktów badań słuchu na terenie całego kraju i co roku wykonuje ponad 100 tysięcy bezpłatnych badań słuchu. Z jej rozwiązań korzysta 30 tysięcy klientów zmagających się na co dzień z problemem słuchu.

Firma współpracuje z nami od 2016 r. Przez ostatnie lata prowadziliśmy dla niej kampanie Google Ads. GEERS Dobry Słuch pomaga ludziom cierpiącym na niedosłuch, teraz my chcieliśmy pomóc jej, aby na mocno konkurencyjnym rynku poprawić jej widoczność. W 2018 roku firma uruchomiła nową stronę internetową. Pojawiły się na niej treści zoptymalizowane pod SEO, co przyczyniło się do wzrostu ruchu organicznego. Klientowi zależało na dalszym rozwoju i poprawie wyników, dlatego zaproponowaliśmy kompleksowe podejście do działań SEO, które wpływa nie tylko na pozycjonowanie strony, ale też na efektywność kampanii promocyjnych.

Holistyczna opieka nad serwisem polegała m.in. na:

  • tworzeniu nowych zestawów słów kluczowych wspierających ruch,
  • publikacji artykułów promocyjnych zwiększających świadomość marki,
  • opiece nad nowymi czynnikami algorytmu Google (mobile first, rank brain, EAT, trust rank).

Nasze działania rozpoczęliśmy od analizy słów kluczowych. Pełna ich lista dla domeny geers.pl przekracza 3000 słów, z czego wiele z nich nie osiągnęło jeszcze pozycji na tyle wysokich, aby zbierać wartościowy ruch. Dane z Google Analytics z poprzedzających 6 miesięcy potwierdziły, że ruch organiczny mimo prowadzonych aktywnych działań social/paid jest głównym źródłem ruchu.

Przeanalizowaliśmy wyszukiwane przez użytkowników frazy i dzięki odpowiednio przygotowanym treściom przykuwaliśmy uwagę potencjalnych klientów GEERS Dobry Słuch. Kolejnym krokiem było wprowadzenie zmian technicznych, wzmocnienie profilu linkowego oraz dostosowanie strony pod urządzenia mobilne.

Rozpoczęliśmy również działania z zakresu SEO PR – artykuły kontentowe dla zwiększenia świadomości marki w sieci oraz nowe treści na bloga. Takie działania wiążą się co prawda z wyższymi kosztami, ale dzięki temu strona jest mniej narażona na wahania algorytmu. Trzeba przy tym pamiętać, że nawet jedna publikacja pozyskana z wartościowych źródeł ma większą moc niż wiele linków ze słabego zaplecza.

Prowadzone działania mierzyliśmy na bieżąco, korzystając m.in. z:

  • Ahrefs, gdzie sprawdzaliśmy parametry UR/DR i sumaryczną liczbę linków zwrotnych,
  • Senuto, analizując wzrost widoczności serwisu i poprawę średniej pozycji słów kluczowych w top 3 i top 10,
  • Seostation, sprawdzając poprawę średniej pozycji fraz dla wskazanej próbki.

Efekt tych działań był imponujący. Od momentu rozpoczęcia przez nas prac zanotowaliśmy wzrosty monitorowanych fraz. W ciągu ubiegłego roku (styczeń – grudzień 2019) osiągnęliśmy wzrost z ruchu organicznego o 371%. Analiza słów i stron docelowych pokazuje, że nie tylko brand, ale i strony poradnikowe zbierają ruch z silnych fraz oraz zapytań typu longtail.

Warto zwrócić uwagę, że sama przebudowa strony wg wytycznych zgodnych z SEO pozwoliła podwoić wyniki strony. Natomiast dzięki wdrożeniu ciekawej zawartości kontentowej osiągnęliśmy tak znaczący wynik.

Zadowolony Klient kontynuuje z nami współpracę.

Chcesz wiedzieć, co możemy zrobić, aby poprawić wyniki organiczne Twojej firmy?

Skontaktuj się nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68, a my przygotujemy ofertę uszytą na miarę Twoich potrzeb!

Napisz do nas