Kampania

Jak osiągnęliśmy 10-krotny wzrost ROAS w kampaniach dla Diabetyk24?

KLIENT: Diabetyk24 – sklep internetowy oferujący profesjonalne urządzenia i artykuły medyczne z dziedziny diabetologii

Cele:

Głównym celem była maksymalizacja przychodów sklepu oraz zachowanie jak najlepszego wskaźnika ROAS.

DZIAŁANIA:

Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy długofalową strategię działań w oparciu o:

  • działania SEM,
  • działania SEO,
  • kampanie w sieci reklamowej Google,
  • kampanie w social mediach,
  • działania afiliacyjne.

REZULTATY:

Dzięki podjętym działaniom osiągnęliśmy 10-krotny wzrost ROAS na przestrzeni długiego okresu.

OPIS:

Diabetyk24 to działający od 2010 r. sklep internetowy, którego głównym profilem działalności jest sprzedaż profesjonalnych urządzeń i artykułów medycznych z dziedziny diabetologii. Diabetyk24 to lider w diabetologii online. Firm prowadzi też klika punktów stacjonarnych w całej Polsce. Dlatego jej głównymi konkurentami są apteki stacjonarne, które również oferują produkty dla cukrzyków.

Naszą współpracę rozpoczęliśmy w lipcu 2015 roku. Wcześniej firma prowadziła działania promocyjne w wyszukiwarkach, ale bez odpowiednio skonfigurowanej i pogłębionej analityki.

Najważniejszym zadaniem było dokładne poznanie grupy docelowej. W przypadku naszego Klienta są to osoby zmagające się z cukrzycą, których w Polsce jest 3 mln. Zatem grupa docelowa jest ściśle określona i trudno w tym przypadku mówić o wzbudzeniu intencji zakupowej, gdyż to sami chorzy lub osoby z ich otoczenia poszukują produktów medycznych, które z jednej strony są im niezbędne, a z drugiej – mają ułatwić im funkcjonowanie. Naszym zadaniem był więc pokazanie produktu i ułatwień związanych z refundacją oraz obsługą online.

Wyzwaniem w tej kampanii był specyficzny produkt – profesjonalne urządzenia i artykuły medyczne jak: glukometry, pompy insulinowej, żywność i suplementy diety. W tym przypadku ze względu na branżę medyczną nie było również możliwości zastosowania retargetingu w Google.

Nasze działania rozpoczęliśmy od uporządkowania analityki oraz wprowadzania modyfikacji w nowych wersjach sklepu. Następnie uruchomiliśmy zmodyfikowane kampanie, które pozwoliły nam dotrzeć do osób, które aktywnie szukają produktów. Wykorzystywaliśmy do tego słowa kluczowe związane z produktami i GDN, dzięki czemu kierowaliśmy reklamy do odbiorców zainteresowanych tematem. Naszym zadaniem było również przygotowanie reklam.

Dzięki tym działaniom docieraliśmy z przekazem do sprecyzowanej grupy odbiorców przy maksymalnym spożytkowaniu potencjału budżetu reklamowego. Ponadto prowadziliśmy kampanię na Facebooku oraz program afiliacyjny, w którym korzystaliśmy z witryn internetowych poruszających temat cukrzycy. W tych działaniach prowadziliśmy również retargeting.

Przez cały czas we współpracy z Klientem dbaliśmy o poprawę widoczności strony sklepu w wynikach wyszukiwania. Analizowaliśmy zarówno techniczne aspekty witryny, jak i jej zawartość oraz wskazywaliśmy elementy, które wymagają poprawy. Skuteczność prowadzonych kampanii sprawdzaliśmy na bieżąco, analizując przychody sklepu.

Klient zadowolony z efektów naszych działań kontynuuje z nami współpracę.

Przeczytaj referencje Diabetyk24 – klikając tutaj.

Chcesz wiedzieć, jak mamy pomysł, aby zmaksymalizować Twój ROAS?

Skontaktuj się nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68, my przygotujemy ofertę uszytą na miarę Twoich potrzeb!

Napisz do nas