Kampania
Poprawa widoczności strony z branży motoryzacyjnej o 800%!
Dobra widoczność strony oraz pozyskiwany ruch z wyników organicznych wyszukiwania jest dla sklepów internetowych niesamowicie istotną kwestią. Nic dziwnego, ponieważ wyświetlanie się strony na najwyższych pozycjach wyszukiwania generuje zwiększenie liczby konwersji oraz rozpoznawalność strony wśród użytkowników. Głównymi filarami dobrej widoczności są działania optymalizacyjne oraz wszystkie działania poza stroną, które są wykorzystywane do efektywnej pracy w zakresie SEO. O tym, że działania te przynoszą zamierzone efekty, świadczą osiągane wyniki przez stronę naszego klienta – Liberty Moto Store. Porównując rok 2022 do 2023 SEO przychody wzrosły o 213% – zobacz, jak to zrobiliśmy!
Klient
Liberty Moto Store to sklep motocyklowy, będący częścią grupy Liberty Corporation, która działa od ponad 15 lat nieustannie wyznaczając najwyższe standardy w branży motocyklowej w Polsce. Grupa zajmuje się importem i dystrybucją czołowych producentów motocykli, taki jak: Aprilia, BMW Motorrad, Ducati, Harley-Davidson, Husqvarna, KTM, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa oraz Yamaha. Poza motocyklami w Liberty można znaleźć wszystkie potrzebne akcesoria do jazdy oraz wyposażenie do motocykla. Nowy koncept multibrandowych salonów powstał, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby entuzjastów motocykli. Marka Liberty charakteryzuje się pasją i fascynacją sportami motorowymi w każdym kształcie. Zapewniają profesjonalną obsługę z ogromną wiedzą i pasją oraz wyjątkową atmosferę podczas zakupów.
Konkurencja
Konkurencja dla Liberty Moto Store jest ogromna. Wśród niej jest cała masa sklepów motocyklowych z mocnymi brendami oraz duże marki. Nie można również pominąć lokalnych sklepów motocyklowych oraz platform zakupowych, z którymi także konkuruje Liberty Moto Store o wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Cele
Głównymi celami naszych kompleksowych i wieloetapowych działań było poprawienie SEO serwisu, istotny wzrost widoczności i pozyskanie ruchu organicznego sklepu. Aby to osiągnąć, musieliśmy tak zoptymalizować stronę, by roboty Google zaczęły indeksować stronę. Ogromnym wyzwaniem w tym projekcie była mnogość asortymentu i kategorii produktów, którą należało odpowiednio rozbudować, aby osiągnąć zamierzone cele. Dzięki wykonanej pracy udało się nam zająć topowe pozycje na wiele wartościowych fraz.
Grupa docelowa
Grupą docelową naszych działań są oczywiście w przeważającej większości mężczyźni w przedziale wiekowym 20-40 lat. Najczęściej kierowcy motocykli, sportowcy motocyklowi oraz osoby, w których obszarze zainteresowań są motocykle i sport motocyklowy. Nie mogliśmy także zapomnieć o kobietach, które coraz częściej stają się kierowcami jednośladów, a ich zainteresowanie tą tematyką zdecydowanie ma tendencję wzrostową.
Motocykliści są bardzo wymagającą grupą odbiorców, która poszukuje konkretnych marek oraz produktów. Najczęściej ufają tylko sprawdzonym przez siebie producentom i produktom, przywiązując dużą wagę do jakości i bezpieczeństwa produktów, jakie kupują, ponieważ od tego bardzo często zależy ich życie i zdrowie.
W strategii współpracy z Klientem postawiliśmy na kompleksowe działania SEO, co pozwoliło na zwiększenie świadomości użytkowników na temat marki Liberty i oferowane przez nich produkty. Zadbanie o wszystkie aspekty i stała optymalizacja pozytywnie wpłynęła na wzrost liczby użytkowników docierających na stronę.
Przebieg współpracy oraz działania
Nasza współpraca z Liberty Moto Store rozpoczęła się w lutym 2023. Aby opracować jak najlepszy plan działania, rozpoczęliśmy ją od bardzo szczegółowego audytu. Podczas tego procesu zebraliśmy wszystkie potrzebne dane i wymagania, aby przeanalizować jakich działań naprawczych wymaga strona, co należy zrobić, żeby poprawić widoczność strony oraz ruch na niej.
Strona klienta jest bardzo rozbudowana pod kątem ilości kategorii i produktów był to jeden z większych i wymagających projektów, ponieważ każdy produkt jest tak samo ważny. Klient wcześniej nie prowadził zsynchronizowanych działań w dziedzinie SEO.
Bazując na naszym bogatym doświadczeniu, zweryfikowaliśmy niewykorzystany potencjał stron produktowych oraz kategorii, które charakteryzowały się niewielką ilością treści. W związku z tym były określane przez boty jako mało jakościowe i nie były indeksowane. Praktycznie pierwsze miesiące naszej wytężonej pracy poświęciliśmy na odpowiednie nasycenie strony frazami kluczowymi, poprzez dodanie unikalnych, jakościowych i zoptymalizowanych treści w opisach każdej kategorii oraz produktu, którym zajął się nasz dział SEO Copywriting.
Wzrost słów kluczowych, które zostały opracowane w treściach sklepu spowodował prawie 350% wzrost fraz w wyszukiwarce. Kolejnym sukcesem jest podniesienie widoczności na najwyższych pozycjach wyszukiwania, już ponad 100 fraz widocznych jest w TOP3 wyników wyszukiwania, a kolejne niemal 800 znajduje się w TOP10 wyników wyszukiwania. Dzięki temu większa liczba użytkowników jest w stanie dotrzeć do konkretnych produktów dzięki ich właściwej optymalizacji contentowej.
Dodatkowym atutem rozbudowy tych sekcji była możliwość wykorzystania powstałych treści do linkowania wewnętrznego, które pozytywnie wpłynęło na pozycję słów kluczowych. Przełożyło się to pozytywnie na efekty naszej pracy, mimo że w początkowej fazie prowadzenia projektu pochłaniało to ogromną część czasu i budżetu przewidzianego na działania. Pierwszym sukcesem podjętych przez nas kroków było wymuszenie na robotach Google indeksowania wszystkich podstron już na tym etapie naszej pracy. Naszym ogromnym sukcesem był również wzrost liczby wyświetleń strony o 332% oraz wzrost kliknięć o 315% dla wszystkich podstron!
Równocześnie z naszymi działaniami zarekomendowaliśmy zmiany techniczne SEO, pod kątem poprawy szybkości ładowania strony oraz dostosowania jej do urządzeń mobilnych. Poprawa szybkości ładowania strony zwiększa szansę na pozostanie użytkownika na stronie oraz to, że chętniej przechodzi na inne podstrony. Ze względu na coraz większą dominację urządzeń mobilnych podczas wyszukiwań niezmiernie ważne jest dostosowanie strony właśnie pod te urządzenia. Strona niedostosowana do telefonów komórkowych nie ma szans na wysoką pozycję w Google, ponieważ indeksowane są głównie mobilne strony, a nie desktopowe. Po wprowadzeniu naszych rekomendacji średnia pozycja wszystkich podstron podniosła się o około 7 pozycji.
Kolejny etap naszych działań to start prac związanych z artykułami i linkami, który realizowany był w zależności od możliwości budżetowych klienta. Odnośniki z innych stron internetowych prowadzące do pozycjonowanej domeny mają ogromne znaczenie. Algorytm wyszukiwarki traktuje takie linki jako polecenia strony, jednak odnośniki te muszą być powiązane tematycznie z witryną. Natomiast jeśli chodzi o artykuły sponsorowane, są one źródłem bezpośredniego ruchu na stronie oraz zdecydowanie poprawiają świadomość marki i wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku wśród użytkowników. Średnio publikowaliśmy kilka unikalnych, jakościowych artykułów sponsorowanych miesięcznie.
Na tym etapie również cały czas realizowane były działania SEO copywriting. Ten etap uzyskał charakter ciągły, tak jak sama współpraca. Podczas współpracy z klientem staramy się być zawsze niezwykle elastyczni w zakresie budżetu oraz wyznaczania bieżących celów.
Rezultaty
Działania SEO wymagają holistycznego podejścia, aby wszystkie podjęte kroki przyniosły wymierne efekty. Dzięki dobrze przemyślanej strategii, wprowadzonym zmianom technicznym oraz doskonałej rozbudowie strony pod kątem treści osiągnęliśmy niesamowite wyniki, które przedstawiamy poniżej. W celu zobrazowania postępu oraz osiągania zamierzonych celów wykorzystaliśmy narzędzia: Google Analytics, Ahrefs oraz Senuto.
Wyniki domeny w okresie luty – listopad prezentują się następująco:
- WZROST WIDOCZNOŚCI +803%
- WZROST RUCHU ORGANICZNEGO +366%
- WZROST TOP 3 +411%
- WZROST TOP 10 +344%
Podsumowanie
Osiągnięte przez nas wyniki pokazują zdecydowanie, że odpowiednio przemyślana i poprawnie przeprowadzona optymalizacja strony, nasycenie jej odpowiednimi frazami kluczowymi jest kluczem do sukcesu. Działania, które podjęliśmy oraz stała współpraca z Klientem pokazuje, że nasza wspólna praca w kontekście SEO przyniosły niesamowite efekty, które przekładają się na rozpoznawalność i sukces marki.