Kampania

Jak nowe formaty reklam wpłynęły na zwiększenie przychodów sklepu Casa Carina o 442%?

KLIENT: Casa Carina – sklep internetowy oferujący produkty wyposażenia domu i ogrodu w stylu skandynawskim

Cele:

• wzrost liczby transakcji
• poprawa rozpoznawalności marki
• wzrost udziału przychodów ze sprzedaży w kampanii produktowej w stosunku do pozostałych przychodów

DZIAŁANIA:

Dla naszego Klienta uruchomiliśmy reklamy emitowane w różnych formach:
1. Google Search:
• rozszerzone reklamy tekstowe (3 nagłówki, 2 linie tekstu do 90 znaków oraz adres URL),
• elastyczne reklamy tekstowe (w celu wyświetlenia najatrakcyjniejszej kombinacji algorytm z puli max 15 nagłówków wybiera kombinację 3 z nich oraz z 4 linii tekstu – 2).
2. Google Display Network – w formie remarketingu dynamicznego oraz GDN-ów kierowanych na konkurencję w ramach kampanii sezonowych (Black Friday, Mikołajki, wyprzedaż poświąteczna).
3. Reklamy produktowe:
• dedykowane reklamy za pośrednictwem kampanii Product Listing Ads, do których przygotowaliśmy odpowiedniej konstrukcji feedy produktowe,
• wykorzystanie danych historycznych dotyczących konwersji w celu zaimplementowania inteligentnej kampanii produktowej.

REZULTATY:

• wzrost liczby transakcji – o 383,33%
• wzrost przychodów – o 442,37%
• wzrost liczby użytkowników z płatnych wyników wyszukiwania (Google Ads) – o 40,96%
• wzrost liczby kliknięć z płatnych wyników wyszukiwania (Google Ads) – o 49,46%
• wzrost liczby sesji (okresów, w którym użytkownicy aktywnie korzystają z witryny) – o 62,78%
• zwiększenie udziału przychodów ze sprzedaży w kampanii produktowej – z 17,76% do 29,92%
(liczone: I półrocze 2019 do II półrocze 2018)

 II półrocze 2018I półrocze 2019
Udział przychodów ze sprzedaży w kampanii produktowej17,76%29,92%

 

OPIS:

Casa Carina to sklep, w którym koneserzy i miłośnicy pięknych wystrojów wnętrz znajdą przedmioty oryginalne, eleganckie i pełne smaku. W asortymencie dominuje styl skandynawski, szczególnie duńskich producentów takich jak: Lene Bjerre, Nordal, Hubsch, Broste Copenhagen czy Bloomingville. Wszystkie przedmioty są kwintesencją filozofii hygge, czyli niosą ze sobą radość i harmonię.
Równie harmonijnie przebiegła współpraca naszej agencji z Casa Carina. Wyznaczone cele, szczególnie wzrost przychodów, zrealizowaliśmy z bardzo dobrymi rezultatami. W tym celu przygotowaliśmy kampanie w sieci wyszukiwania Google oraz kampanię produktową (PLA) targetowaną na całą Polskę. Ponadto uruchomiliśmy dynamiczne kampanie remarketingowe, która zachęciły niezdecydowanych wcześniej użytkowników do powrotu na stronę sklepu.
Przyjęta strategia w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania zakładała systematyczną optymalizację, analizę rezultatów oraz dokonywanie zmian, których celem było zarówno zwiększenie liczby konwersji, jak i dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą Klienta. Dzięki temu stale poprawialiśmy osiągane wyniki i nadal utrzymujemy zwyżkową linię trendu.
Kampania była optymalizowana na podstawie danych z systemów reklamowych oraz analitycznych. Codzienna weryfikacja skuteczności kampanii pozwalała na zbieranie wartościowych danych i wybranie najskuteczniejszych treści reklamowych.
Kampanię monitorowaliśmy m.in. przez:
• optymalizację stawek CPC na podstawie danych o ich skuteczności,
• dodawanie nowych skutecznych słów kluczowych, dzięki którym reklamy trafniej wyświetlały się użytkownikom i pozwoliły ograniczyć wydatkowanie na segmenty niezwiązane z ofertą w sklepie,
• dodawanie rozszerzeń linku do podstron, które spowodowały poprawienie jakości reklam i zwiększenie powierzchni, jaką reklama zajmuje. Wykorzystywaliśmy również inne rozszerzenia, m.in. objaśnienia, w okresie sezonowych wyprzedaży – informacje o promocji.

Co zdecydowało o osiągnięciu tak dobrych rezultatów?
Najistotniejszymi działaniami były:
• rozbudowa struktury kampanii,
• dostosowanie stawek produktów według wyników sprzedażowych,
• segmentacja rynku,
• optymalizacja tekstów reklamowych wraz z wykorzystaniem nowych możliwości (rozszerzone i elastyczne reklamy tekstowe),
• dostosowywanie kampanii pod potencjalnie najlepszej grupy odbiorców.
Duże znaczenie miało również wykorzystywanie zaawansowanych strategii optymalizacyjnych – zarówno na poziomie indywidualnego słowa kluczowego/produktu, jak i na poziomie kampanii.
Kampania prowadzona jest cały czas, nadzorujemy działania algorytmu oraz reagujemy w przypadku niepokojących aktywności, takich jak spadek konwersji bądź wzrost kosztu konwersji. Dzięki wykorzystaniu nowych możliwości oraz ich prawidłowej implementacji cały czas realizujemy cele ustalone przez Klienta.

Przeczytaj referencje Casa Carina – klikając tutaj.

Napisz do nas