rozmiary bannerów google facebook i instagram

jakie sa rozmiary bannerow

Performance marketing

Rodzaje i rozmiary bannerów i kreacji dla Google, Facebook i Instagram.

Tworzenie skutecznych reklam w internecie wymaga znajomości różnych formatów graficznych akceptowanych przez platformy takie jak Google Ads i Meta (dawniej Facebook). Obie platformy oferują szeroki wachlarz opcji, aby dopasować się do różnych celów i strategii marketingowych. Poniżej przedstawiam przewodnik po formatach graficznych, które można wykorzystać w reklamach na Google i Meta.

Google Ads – rodzaje i formaty

Google Ads obsługuje wiele formatów reklam, w tym reklamy graficzne wyświetlane w sieci reklamowej Google.

Podstawowe formaty graficzne:

Kampanie PMax (Performance Max):

1200 x 1200

1200 x 628

960 x 1200

Kampanie Discovery:

1200 x 1200

1200 x 628

1080 x 1350

Google Display Network (GDN):

1200 x1200

1200 x 628

Dodatkowe formaty reklamy w GDN (sieć reklamowa):

Mały prostokąt: 300 x 250

Duży prostokąt: 336 x 280

Leaderboard: 728 x 90

Półstrona: 300 x 600

Duży baner mobilny: 320 x 100

Baner: 468 x 60

Duży leaderboard: 970 x 90

Baner kwadratowy: 250 x 250

Mały kwadrat: 200 x 200

Duża wysoka wieża: 300 x 1050

Billboard: 970 x 250

Prostokąt w średnim rozmiarze: 320 x 50

Prostokąt portretowy: 300 x 1050

Reklamy wideo:

Reklamy pomijalne i niepomijalne: mogą mieć różne długości, ale zaleca się trzymanie się formatów 16:9 lub 4:3.

Reklamy responsywne:

Dostosowują się automatycznie: Wymiary zależą od miejsca umieszczenia reklamy i są automatycznie dostosowywane.

Meta Ads (Facebook & Instagram)

Meta oferuje równie zróżnicowane opcje dla reklamodawców, z możliwością wyboru formatów idealnych dla Facebooka i Instagrama.

Reklamy w News Feed:

Obraz pojedynczy: 1080 x 1080, 1200 x 628

Karuzela: 1080 x 1080

Wideo: minimum 600 x 315 (16:9) lub 600 x 600 (1:1)

Reklamy w Stories:

Obraz lub wideo: 1080 x 1920 (9:16), maksymalna długość wideo to 120 sekund.

Reklamy na Marketplace : 1200 x 628

Reklamy w Messengerze – Obraz pojedynczy: 1200 x 628

Slideshow: 1200 x 720

Video – rozmiar 1920 x 1080, proporcja 16:9
Video – rozmiar 1920 x 1080, proporcja 16:9
Video – rozmiar 1200 x 1200, proporcja 1:1

Nasz Dział Kreatywny

Posiadamy własny dział kreatywny, dzięki czemu nasi klienci nie musza martwić się przygotowaniem i przeformatowaniem grafik reklamowych do kampanii. Ale nie tylko, również stron www, landing page i innych.

Napisz do nas