Kampania

Sukces działań online wspierających kampanię telewizyjną SOMFY. Jak zrealizowaliśmy 190% celu?

KLIENT: Somfy – producent rozwiązań automatyki domowej i smart home

CEL:

Wsparcie online kampanii telewizyjnej, której celem jest zwiększenie świadomości marki wśród nowych użytkowników/potencjalnych klientów.

OPIS:

Somfy to firma, która od 50 lat tworzy nowe i zrównoważone rozwiązania automatyki domowej i smart home. Działa w 58 krajach, a jej produkty są projektowane przez ekspertów z zakresu najnowszych technologii. Rozwiązania Somfy gwarantują komfort i bezpieczeństwo, pozwalają oszczędzać energię, a dzięki kompatybilności z ofertą wiodących producentów umożliwiają stworzenie kompleksowego domu w wersji smart. Firma jest liderem tego typu rozwiązań na świecie, czego dowodem jest ponad 2 000 patentów potwierdzających funkcjonalność i długotrwałe działanie jej produktów.

Z firmą Somfy współpracujemy już kilka lat, prowadząc stałe działania wizerunkowe, zwiększające świadomość marki oraz kampanie e-commerce’owe. Jesienią 2020 roku firma zdecydowała się na kampanię telewizyjną, a do nas zwróciła się z propozycją wsparcia tej kampanii działaniami online.

Prowadząc kampanie online, zdecydowaliśmy się na:

  • działania w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej,
  • kampanie na Facebooku i YouTube,
  • Real-Time Bidding z wykorzystaniem Programmatic.

W prowadzonych przez nas działaniach online chcieliśmy dotrzeć do osób zainteresowanych rozwiązaniami smart home zarówno w swoich domach czy mieszkaniach, jak również w trakcie budowy, aby efektywnie zaprojektować i idealnie wpasować te rozwiązania w projekt inwestycyjny. Kampanie kierowaliśmy również do nowej grupy użytkowników, którzy nie znają produktów Somfy lub takich, którzy mieli już kontakt z marką, ale nie mają jej produktów.

Naszym celem było poszerzenie świadomości wśród potencjalnych odbiorców kampanii TV.

W naszych działaniach wykorzystywaliśmy m.in.:

  • linki sponsorowane,
  • reklamy display w GDN,
  • formaty YouTube: in-stream, true view for action, discovery.
  • kampanie w modelu RTB.

Formaty te pozwoliły nam na zachowanie idealnego wyważenia kampanii budujących zasięg i świadomość marki w ustalonym budżecie.

W kampanii na Facebooku skupiliśmy się na promocji postów z kreacjami video oraz reklamie karuzelowej kierującej do sklepu Klienta. Ponadto prowadziliśmy działania content marketingowe, których celem było przekierowanie użytkowników do publikowanych artykułów, dzięki czemu mogli oni zapoznać się z atrakcyjnymi materiałami dotyczącymi wykorzystania rozwiązań smart home firmy Somfy.

Wspierając kampanię telewizyjną, uruchomiliśmy różne formaty reklam na YouTube, w tym in-stream, true view for action oraz discovery. Formaty wykorzystywały systemy uczące się do tworzenia i wyświetlania reklam na różnych urządzeniach w momencie, gdy klienci przeglądają swoje ulubione strony i korzystają z usług opartych na rozwiązaniach Google.

Działania w Google Ads – kampanie linków sponsorowanych i GDN targetowaliśmy na niestandardowe grypy odbiorców w oparciu o portale technologiczne, osoby, które szukają domów i są zainteresowane tematyką smart home.

Stale analizowaliśmy skuteczność prowadzonych działań, optymalizując kampanię w oparciu o strategię automatycznego określania stawek. W trakcie trwania kampanii wykonaliśmy ponad 12 tysięcy zmian optymalizacyjnych, z czego ponad 7 tysięcy to zmiany reklam i prawie 3 tysiące w słowach kluczowych.

Działania te przyczyniły się do znacznego wzrostu ruchu na stronie – ponad 50% zwiększona liczba użytkowników i ponad  55% zwiększona liczba nowych użytkowników w porównaniu z poprzednim okresem. W momencie uruchomienia kampanii wzrosła także liczba użytkowników bezpośrednio dokonujących wejść na stronę. Jest to bardzo dobry sygnał świadczący o tym, że użytkownicy reagowali w oczekiwany sposób na emisję reklam w telewizji.

REZULTATY:

Wspólnie z Klientem wyznaczyliśmy KPI ilościowe i jakościowe, jako benchmark traktując analogiczne kampanie prowadzone wcześniej przez Klienta.

Najważniejszym celem było osiągnięcie większego wolumenu ruchu – wzrost ten określiliśmy na co najmniej 10% więcej względem poprzedniego roku.

Dzięki naszym działaniom osiągnęliśmy 190% realizacji zakładanych wyników.

Łącznie kampania wygenerowała prawie 10 milionów wyświetleń i 200 tysięcy interakcji. Średni współczynnik kliknięć wyniósł 2,04%. Dzięki optymalizacji kampanii oraz działaniom realizowanym w powyższych kanałach dotarliśmy do niemal 35 000 nowych użytkowników!

Napisz do nas