Performance marketing, który działa – osiągnij cel z Result Media!
Rodzaje i rozmiary bannerów i kreacji dla Google, Facebook i Instagram.
Tworzenie skutecznych reklam w internecie wymaga znajomości różnych formatów graficznych akceptowanych przez platformy takie jak Google Ads i Meta (dawniej Facebook). Obie platformy oferują szeroki wachlarz opcji, aby dopasować się do różnych celów i strategii marketingowych. Poniżej przedstawiam przewodnik po formatach graficznych, które można wykorzystać w reklamach na Google i Meta.
Google Ads – rodzaje i formaty
Google Ads obsługuje wiele formatów reklam, w tym reklamy graficzne wyświetlane w sieci reklamowej Google.
Podstawowe formaty graficzne:
Kampanie PMax (Performance Max):
1200 x 1200
1200 x 628
960 x 1200
Kampanie Discovery:
1200 x 1200
1200 x 628
1080 x 1350
Google Display Network (GDN):
1200 x1200
1200 x 628
Dodatkowe formaty reklamy w GDN (sieć reklamowa):
Mały prostokąt: 300 x 250
Duży prostokąt: 336 x 280
Leaderboard: 728 x 90
Półstrona: 300 x 600
Duży baner mobilny: 320 x 100
Baner: 468 x 60
Duży leaderboard: 970 x 90
Baner kwadratowy: 250 x 250
Mały kwadrat: 200 x 200
Duża wysoka wieża: 300 x 1050
Billboard: 970 x 250
Prostokąt w średnim rozmiarze: 320 x 50
Prostokąt portretowy: 300 x 1050
Reklamy wideo:
Reklamy pomijalne i niepomijalne: mogą mieć różne długości, ale zaleca się trzymanie się formatów 16:9 lub 4:3.
Reklamy responsywne:
Dostosowują się automatycznie: Wymiary zależą od miejsca umieszczenia reklamy i są automatycznie dostosowywane.
Meta Ads (Facebook & Instagram)
Meta oferuje równie zróżnicowane opcje dla reklamodawców, z możliwością wyboru formatów idealnych dla Facebooka i Instagrama.
Reklamy w News Feed:
Obraz pojedynczy: 1080 x 1080, 1200 x 628
Karuzela: 1080 x 1080
Wideo: minimum 600 x 315 (16:9) lub 600 x 600 (1:1)
Reklamy w Stories:
Obraz lub wideo: 1080 x 1920 (9:16), maksymalna długość wideo to 120 sekund.
Reklamy na Marketplace : 1200 x 628
Reklamy w Messengerze – Obraz pojedynczy: 1200 x 628
Slideshow: 1200 x 720
Nasz Dział Kreatywny
Posiadamy własny dział kreatywny, dzięki czemu nasi klienci nie musza martwić się przygotowaniem i przeformatowaniem grafik reklamowych do kampanii. Ale nie tylko, również stron www, landing page i innych.