Kampania

Jak sprzedaliśmy motocykle, zanim pojawiły się w sprzedaży? Kampanie teaserowe o skuteczności 0,5mln PLN

Klient: Suzuki Piaseczno, lokalny dealer Suzuki Motorcycles

Jak w trudnej, niszowej branży w krótkim czasie podkręcić zyski na 440 000 zł? Jak przez internet sprzedać więcej motocykli bez poinformowania Klientów o cenie i dostępności pojazdów?

Okazuje się, że internetowy marketing może być słusznym rozwiązaniem również przy sprzedaży sportowych motocykli. Result Media poradziło sobie z wyzwaniami, jakim była praca dla Suzuki Piaseczno, o czym dokładniej można przeczytać poniżej.

Cele:

• zmiana słabej świadomości marki salonu wśród lokalnych klientów
• doprowadzenie do konwersji off-line
• sprzedaż większej liczby motocykli

Działania:

• przygotowanie dedykowanego landing page’a
• Facebook Ads – reklamy, których zadaniem było pozyskiwanie leadów
• Google Call Metrics – mierzenie skuteczności reklam z umieszczonym numerem telefonu

Rezultaty:

• 8 sprzedanych motocykli w trakcie kampanii przedsprzedażowej
• przychód w wysokości 440 000 zł

Opis:

Od czego zacząć jeżeli chce się wypromować markę profesjonalnego dealera motocykli? Wspólnie z Klientem ustaliliśmy, że przygotujemy cały ekosystem, którego zadaniem będzie generowanie jakościowego ruchu na stronie www. Ważne przy tym było monitorowanie i bieżące korekty śledzenia konwersji dzięki online’owym formularzom i narzędziu Call Metrics.
Jak pokazał czas, strategia trafiła w cel. Rezultaty bardzo zadowoliły nas i Klienta – 8 sprzedanych motocykli w trakcie kampanii przedsprzedażowej, przychód w wysokości 440 000 zł. 

Suzuki Piaseczno Motors postawiło na marketing digitalowy (ze szczególnym uwzględnieniem Google AdWords) po to, by zaangażować Użytkowników w proces zakupowy. Result Media rozpoczęło promowanie modelu GSXR-1000 jedynie przez poinformowanie o przedsprzedaży. Ci Klienci, którzy chcieli zarezerwować motocykl (wówczas był on niedostępny w Polsce) musieli zapłacić z góry stosunkowo niewielką kwotę – 5 000 zł. W tamtym okresie nie znana była zarówno dokładna cena GSXR-1000 jak i termin, w którym model będzie już w sprzedaży w Polsce.
Z racji działań przedsprzedażowych Result Media postawiło na stworzenie digitalowego ekosystemu, który stanowił połączenie Landing Page z reklamami i użytkownikami. Taka strategia zakładała zwiększenie ruchu na stronie. Dzięki dedykowanemu Landing Page (gsxr.suzukipiaseczno.pl) oraz facebookowym reklamom, których zadaniem było pozyskiwanie leadów udało się zebrać 371 online’owych i telefonicznych konwersji (opcja call – out) we wrześniu 2016. Ciągła optymalizacja ruchu na stronie połączona z dedykowaną, odwróconą o 180 stopni kreacją zwiększyły tak lokalną świadomość marki jak i sprzedaż.
Kampanie lokalne w internecie są najtrudniejsze do przeprowadzenia. Należy w nich uwzględnić zainteresowania użytkownika z rejonem, w którym on przebywa. W wypadku kampanii dla Suzuki Piaseczno dodatkowym utrudnieniem było założenie, że nie można konkurować z innymi dealerami tej marki. Budżet na działania nie był wygórowany, dlatego liczyła się każda wydana złotówka. Po 9 miesiącach kampanii Suzuki Piaseczno sprzedało 8 motocykli GSXR– 1000 za łączną cenę 440 000 zł, co jest świetnym wynikiem wziąwszy pod uwagę lokalność działań i bardzo wysoką cenę modelu. Kampania prowadzona przez Result Media została poszerzona o kolejne motocykle – V – Strom i Haybausa. Agencja zdobyła zaufanie Klienta, co przełożyło się na dalszą współpracę przy zwiększonym budżecie na promocję on–line.

Napisz do nas